مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: ۴۳۲ نفر از مهارت‌ جویان این اداره کل سال گذشته در محیط‌ کار واقعی آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید حسین شاهچراغ مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: از مجموع افرادی که در استان سمنان آموزش‌های مهارتی در محیط کار واقعی فرا گرفتند، ۱۲۸ نفر زن و ۳۰۴ نفر مرد بودند.

او افزود: مهارت آموزی در محیط واقعی یکی از روش‌های آموزش فنی و حرفه‌ای است که در آن مهارت و شایستگی‌های مورد نیاز در چارچوب استاندارد‌های آموزشی از مربی به مهارت آموز هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمت منتقل می‌شود.

شاهچراغ اضافه کرد: در این طرح متقاضی در کنار استاد کار (مربی) و در محیط کار واقعی دوره آموزشی مهارتی را فرا می‌گیرد و ۱۰۵ استادکار ارائه آموزش‌ها در این طرح را در سال گذشته بر عهده داشتند.

او آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه، آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به خصوص در صنایع دستی را از اهداف اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط‌کار واقعی عنوان کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان تصریح کرد: سال گذشته ۱۲۳ عنوان حرفه به وسیله مربیان مهارتی این اداره‌کل برای علاقه‌مندان به مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی آموزش داده شد.

او یادآور شد: تعمیرکار سیستم تعلیق خودرو‌های سبک، پرورش زالوی طب سنتی، پرورش شتر، پته دوزی، پلاس بافی، گوهر تراشی سنگ‌های قیمتی، عایق کار رطوبتی و آسفالت کار ابنیه و تحلیل‌گری بازار‌های مالی بین المللی از جمله دوره‌های آموزشی بود.

مدیرکل کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیان اینکه مهارت آموزی لازمه رفع مشکل بیکاری در جامعه است و باید فرهنگ مهارت آموزی به عنوان یک ضرورت بیش از پیش در جامعه ترویج شود افزود : افراد متقاضی فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در محیط کار واقعی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند.

انتهای پیام /ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار