مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: این اداره کل به یک هزار و ۲۷۸ سرباز وظیفه استان در سال گذشته آموزش‌های مهارتی ارائه کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید حسین شاهچراغ مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان، کمک به اشتغال پذیری و تسهیل برای ورود آنان به بازار کار است.

او  ادامه داد: مهارت‌های ارائه شده به سربازان بیشتر با توجه به نیاز سنجی انجام می‌گیرد و دوره‌هایی در زمینه‌های مختلف مانند جوشکاری، تاسیسات و حوزه برق سال گذشته برای سربازان در استان سمنان برگزار شد.

شاهچراغ بیان کرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان ارائه آموزش‌های مهارتی به عنوان راهکار اصولی برای رونق کسب و کار و اشتغالزایی در بین اقشار مختلف جامعه از جمله روستاییان را دنبال می‌کند.

او تصریح کرد: مربیان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با حضور در روستا‌ها به صورت رایگان آموزش‌ها را به روستاییان ارائه می‌دهند.

شاهچراغ بیان کرد: فنی و حرفه‌ای استان سمنان در زمینه کشاورزی مانند پرورش قارچ، پرورش زنبور عسل، کشت زعفران و کشت گلخانه‌ای و در زمینه خدمات مانند صنایع دستی به روستاییان آموزش می‌دهد.

او یادآور شد: با اطلاع‌‎رسانی و آگاهی بخشی‌های انجام شده از مزایای مهارت آموزی، تمایل اهالی روستا‌های استان سمنان به فراگیری آموزش‌های مهارتی افزایش یافته که افزایش رغبت در مهارت‌آموزی در اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت از روستا‌های استان موثر بوده است.

شاهچراغ اظهار داشت: اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان همچنین آموزش به معتادان بهبودیافته را نیز در دستور کار قرار داده و در سال گذشته ۲۸۲ نفر بهبودیافته در مراکز دولتی این اداره‌کل آموزش‌های مهارتی را به صورت رایگان فرا گرفتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان تاکید کرد: بیکاری منشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و این اداره‌کل در تلاش است تا با ارائه آموزش‌های مهارتی در زمینه رفع معضل بیکاری نقش ایفا کند.

انتهای پیام / ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.