مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان گفت: احتمال اینکه طالبان پس از خروج نیرو‌های آمریکایی جنگ را افزایش دهند وجود دارد، اما نیرو‌های امنیتی کاملا آماده دفاع از کشورند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان امروز شنبه (۱۱ ثور) در یک نشست خبری در کابل گفت: احتمال اینکه طالبان پس از خروج نیرو‌های آمریکایی جنگ را افزایش دهند وجود دارد، اما نیرو‌های امنیتی کاملا آماده دفاع از کشورند.

محب اظهار داشت: اطلاعات نشان می‌دهد که هر افغان برای طالب هدف است و این گروه پس از خروج نیرو‌های آمریکایی حملات خود را افزایش خواهد داد؛ اما نیرو‌های امنیتی نیز برای مقابله با این گروه آمادگی کامل دارند.

وی تاکید کرد که مردم افغانستان نباید تشویش داشته باشند، زیرا طالبان به هیچ کدام از اهدافی که باداران پاکستانی شان برای این گروه تعیین کرده نخواهد رسید.

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان افزود: کسانی که می‌گویند نیرو‌های آمریکایی بروند نظام سقوط خواهد کرد واهی می‌گویند؛ هیچ جای تشویش نیست. اتکای نیرو‌های امنیتی به نیرو‌های خارجی اندک است و خروج آنان نیز تاثیری برجای نمی‌گذارد، زیرا کمک‌های ضروری با نیرو‌های امنیتی ادامه می‌یابد؛ بنابراین نیرو‌های خارجی هم اکنون نیز عملا در جنگ دخیل نیستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.