معاون اداری ریاست الوزراء طالبان با مسئول هیات بنیاد صلح ساساکاوای ژاپن دیدار و گفتگو کرد.

معاون اداری ریاست الوزراء طالبان در دیدار با مسئول هیئت بنیاد صلح ساساکاوای ژاپن گفت تلاش می‌کنیم تا روابط با ژاپن به گونه‌ی بهتر ادامه و توسعه یابد.

در این دیدار مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرای طالبان،تدامیچی یاماموتو مسئول هیئت بنیاد صلح ساساکاوای ژاپن، اتسو اداچی رییس اجرائیه این بنیاد، تاکایوشی کورومیا سفیر کشور ژاپن در افغانستان و هیئت همراه شان حضور داشته اند.

در این دیدار، تدامیچی یاماموتو که هیئت بنیاد صلح ساساکاوا را رهبری می‌کرد از دست‌آوردهای طالبان در عرصه‌های مختلف به «نیکی» یاد کرد و گفت که کشور ژاپن خواهان ادامه‌ی روابط با افغانستان در همه بخش‌ها بخصوص مناسبات تجارتی و اقتصادی بوده و جهت ارتقای آن تلاش می‌کند.

تدامیچی یاماموتو، از ادامه‌ی کمک‌های ژاپن برای مردم افغانستان اطمینان داد و گفت کشورش در زمینه‌های مختلف از جمله صحت و تعلیم و تربیه به کمک‌هایش با مردم افغانستان ادامه می‌دهد.

مولوی عبدالسلام حنفی نیز از کمک‌های بشردوستانه ژاپن برای مردم افغانستان قدردانی و از روابط دوستانه افغانستان با ژاپن یاد کرد.

مولوی عبدالسلام حنفی افزود کارهای انکشافی که توسط ناکامورا در افغانستان صورت گرفته، شهروندان کشور از آن به خوبی یاد می‌کند و این امر علایق عمیق این دو کشور را نمایان می‌کند.

مولوی حنفی، از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله استخراج معادن، توسعه‌ای زراعتی، صحت، تکنالوژی معلوماتی و تعلیم و تربیه در افغانستان یاد کرد و از تاجران و سرمایه‌گذاران ژاپن خواست در زمینه‌های یادشده سرمایه‌گذاری کنند.

معاون اداری ریاست الوزراء طالبان هم‌چنان گفت که حکومت سرپرست طالبان خواهان روابط نیک و حسنه بر اساس احترام و تعامل متقابل با همه کشورهای جهان از جمله ژاپن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.