لزوم استفاده از علم و آگاهی برای برطرف کردن انحرافات فکری

حجت الاسلام عربپور گفت: با توجه به وجود شبهات و انحرافات فکری، باید با استفاده از علم و آگاهی این شبهات را برطرف کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  امروز طی مراسمی به مناسبت آغاز هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، ثاراللهیان استان کرمان با حضور در گلزار شهدای کرمان با شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش، تجدید میثاق کردند. 

حجت الاسلام عربپور، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان در این مراسم با گرامیداشت سالروز شهادت اسوه تقوا، علم و اندیشه و معرفت و عرفان علامه شهید آیت الله مطهری و روز معلم، گفت: علم و دانشی مفید است که هم در نظر مکتب باشد و هم نافع و تاثیرگذار واقع شود.

او افزود: شهید مطهری حکیمی بود که با تمام ظرفیت‌های آگاهی و فلسفی خود توانست در زمان خود با اعتقاد و انحرافات فکری مقابله کند.

حجت الاسلام عربپور با اشاره به اینکه همه ما آن محدودیت‌های دوران زندگی شهید مطهری را نداریم، بیان کرد: امروزه فضای آلوده شبهات و انحرافات، سنگین‌تر از قبل انقلاب است و وظیفه ما ایجاب می‌کند، وارد عرصه و بستر پاسخ به این شبهات شویم.

او عنوان کرد: قبل از انقلاب اندیشه‌های سوسیالیسم بود؛ ولی امروز در کنار اندیشه‌های انقلاب و اسلام، هزاران شبهه و اندیشه فتنه برانگیز وجود دارد. 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان، تصریح کرد: دین زدایی و اعتقاد زدایی به شدت سکه رایج بازار شبهات دینی و اعتقادی شده است.

او با بیان اینکه به حد وجوب رسیده که باید علم و دانستنی‌های خود را نشر دهیم، عنوان کرد: چه خوب است که با دانش خود، پاسخ قانع کننده‌ای در عرصه های خانواده و سبک زندگی، حجاب و اعتقادات دینی رواج دهیم و جوانانی که سر دو راهی این شبهات قرار گرفته اند را راهنما باشیم.

او افزود: فلسفه ماندگار روز عقیدتی سیاسی سپاه و روز معلم در سالروز شهید مطهری، بیانگر ضرورت افکار پیشرفته و نورانی این عالم است که می توان در پناه این علم و اندیشه‌های ارزشمند، سپاه را بیمه کرد.

سردار حسنی سعدی، مسئول گلزار شهدای کرمان نیز در این مراسم با تبریک این روز به مجموعه سپاه و بسیج، گفت: شخصیت شهید مطهری بسیار ارزشمند و تاثیر گذار بود.

او افزود: حداقل آثار مکتوب  شهید مطهری، ۳۳ عنوان کتاب بود که رساله‌ها و مقاله‌های او جدا است.

سردار حسنی سعدی با بیان اینکه در زمان حال ما، همانند ماهی در دریا هستیم، بیان داشت: اگر جایی اندوه و سوالی برایمان پیش بیاید،  یکی از مراجعی  که می تواند جوابگو و راهگشا باشد، مطالب شهید مطهری است که برگرفته از اخلاق، احادیث و آیات قرآن است.

او تصریح کرد: در دوران اسارت جنگ، کتاب و قرآن و ادعیه‌ای وجود نداشت و ما هر آنچه در ذهن اندوخته داشتیم بر روی کاغذ سیگار نوشته و به هم می‌دوختیم و مورد استفاده و مطالعه قرار می‌دادیم.

مسئول گلزار شهدای کرمان بیان کرد: یکی از این اندوخته‌های ذهنی، مطالب خوب شهید مطهری بود که به عنوان غذای روح برای ما در آن دوران سخت بود.

او تصریح کرد: مطالب شهید مطهری در چنین جا‌هایی نوید بخش است و راه و مسیر درست را نشان می‌دهد.

سردار حسنی سعدی افزود: باور‌هایی که با قلب و روح آدم گره می‌خورد، به صورت عقیده درآمده و تبدیل به ایمان می‌شود.

او عنوان کرد: در سال ۵۸ مطالعه مطالب ارزشمند شهید مطهری بسیار رواج بود به طوری که شهید زنگی آبادی به عنوان هدیه سر سفره عقد، این کتاب ها را به همسر خویش هدیه دادند که نشان دهنده ارزشمند بودن مباحث شهید مطهری است.

مسئول گلزار شهدای کرمان با بیان اینکه روحانی، یعنی شخصی که تامین کننده غذای روح است، گفت: آثار شهید مطهری با توضیحات و مطالب خود غذای روح هزاران نفر را تامین می کند.

این مراسم با قرائت زیارت عاشورا و عطر افشانی و غبارروبی گلزار شهدا همراه بود. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار