فدایی واحد گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری به عنوان یک ابزار بسیار مطمئن از لحاظ هزینه‌های معاملاتی و نقدشوندگی می‌تواند یک ابزار مناسب برای سرمایه گذاری باشد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،میثم فدایی واحد مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در رابطه با صندوق های سرمایه گذاری، اظهار کرد: سال ۹۹ یک سال بسیار خاص و  ویژه در تاریخ بازار سرمایه ایران بود به گونه ای که  بیشترین روند صعودی با نزولی بازار در این دوره اتفاق افتاد، اما نکته ای که حائز اهمیت است .سرمایه‌گذاران در این دوسال به دو گروه تقسیم شدند به گونه ای که می توان به سرمایه گذاری به روش مستقیم و غیر مستقیم اشاره کرد.

او تصریح کرد: اما در این بین صندوق های سرمایه گذاری توانستند  عملکرد بسیار خوب و موفقی را داشته باشند، در حالی که تعدادی زیادی از سهامداران که از روش مستقیم اقدام کردند به دلیل سرمایه گذاری مستقیم و عدم شناخت وضعیت فاندا منتال و روانی بازار ضررهای بسیار زیادی را متحمل شدند.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان  تصریح کرد: در این میان یک درصد از سرمایه گذاران نیز جزو سرمایه‌گذاران گروه دوم به حساب می آمدند  به سبب آنکه این دسته از اشخاص  به صورت غیر مستقیم وارد بازار سرمایه شدند و از  جهات مختلف توانستند موفق تر عمل کنند.

فدایی واحد گفت: در ریزش‌های بازار با توجه به آنکه ابزارهای صندوق‌های سرمایه گذاری دارای ضمانت بخشودگی و نقد شوندگی والاتری نسبت به سرمایه گذاری مستقیم داشتند، توانستند در زمان هایی که بازار منفی شد به راحتی سرمایه خودت خارج کند همچنین به گونه ای که  نسبت قبل زیان کمتری را از این دسته از افراد شاهد بودیم.

او بیان کرد: همچنین کسانی که در صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کردند توانستند؛ هزینه‌های معاملاتی که روی پرتفوی سهامشان هست را ارتقاء دهند و از طرفی مانع هدر رفت وقت و توان خود شدند.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس تصریح کرد: پس نتیجه می‌گیریم که صندوق‌های سرمایه‌گذاری به عنوان یک ابزار بسیار  مطمئن از لحاظ هزینه های معاملاتی،  نقدشوندگی  و میزان اندک انرژی را که از سهامداران اخذ می کند می تواند یک ابزار مناسب برای سرمایه گذاری باشد پس با توجه به صحبت های صورت گرفته ما دعوت می‌کنیم سرمایه‌گذارانی که وقت چندانی ندارند از این طریق به بورس ورود کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ماندلا
۱۵:۳۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
جناب میثم تمار پولهای مارابالا کشیدیددیگرچیزی نداریم .سهام ماهم بفروش نمی ره.علی برکت ا...
Iran (Islamic Republic of)
جانباز دفاع مقدس
۱۵:۰۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
من امروز داشتم فیلم خروج را میدیدم با کمی دقت و تفکر دیدم چقدر ما سهامدارا شبیه به اون کشاورزها هستیم با اینکه اکثرا" پدر شهید یا همسر شهید بودند دولت و زیر مجموعه اش علاوه بر اینکه بخاطر منافع خود و عده ای خاص زراعت و زمین کشاورزی کشاورزان را نابود کرد و بچه هاشون را بازداشت کرد وقتی این کشاورزان زحمت کش و خانواده شهید برای دادخواهی خواستند به حضور رئیس دولت مراجعه کنند مجموعه دولت آنها را اغتشاشگر معرفی کردند و از ملاقات آنها با رئیس دولت جلو گیری کردند و چه با افتخار هم میگن این فیلم از روی اتفاق واقعی ساخته شده حالا شده حکایت ما سهامدارا ی بورس خدا بدادمون برسه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۵۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
به شرطی که ضامن بانک مرکزی باشد.
آخرین اخبار