بیش از ۳۳۵۰ دستگاه ماینر غیر مجاز در یک سال گذشته در مازندران کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت:بیش از ۳۳۵۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در یک سال گذشته از ۸۱ مرکز غیرقانونی استخراج رمز ارز توسط همکاران و مسئولین تست و بازرسی استان و امور‌های توزیع برق با هماهنگی مسئولین قضایی و با همکاری ماموران انتظامی در نقاط مختلف مازندران کشف و ضبط شده است.

او افزود: مطابق دستورالعمل ارسالی از توانیر با همه این مشترکین برخورد و مبلغی معادل ۶۸ میلیارد ریال بهای انرژی بابت جریمه این دسته از مشرکین صادر شده است.

فرامرزی گفت:بکارگیری غیرمجاز دستگاه‌های ماینر با استفاده غیرقانونی انرژی برای استخراج رمزارز ظرف یک سال اخیر خساراتی را به شبکه‌های توزیع برق وارد کرده است.

او افزود: پارسال با وجود تمامی مشکلات نزدیک به ۱۹ هزار کنتور معیوب در این شرکت تعویض شده و میزان انرژی معادل ۱۵ میلیون کیلووات ساعت از این محل به مجموع فروش انرژی شرکت اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندان گفت: به منظور مدیریت دارایی و استفاده بهینه از سرمایه‌های شرکت و کاهش هزینه‌ها قراردادی با یکی از شرکت‌های کنتورسازی منعقد تا قریب به ۲۰ هزار کنتور معیوبی که تعویض شده بودند تعمیر تا مجدداً به چرخه استفاده شرکت توزیع وارد شوند.

فرامرزی افزود: به منظور مقابله با پدیده شوم برق‌های غیرمجاز و با استفاده از روش‌های مختلف کنترل مصارف مشترکین تعداد ۳۵۰۰ مشترک دارای تخلف در استفاده از انرژی برق شناسایی و مطابق دستورالعمل‌های موجود با آن‌ها برخورد صورت گرفته که از این محل نیز نزدیک به ۲۱ میلیون کیلووات ساعت انرژی به میزان فروش شرکت اضافه شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار