معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: عادی انگاری و کاهش سطح حساسیت مردم نسبت به همه گیری ویروس، آفت اصلی اقدامات کنترلی و پیشگیرانه برای مهار کرونا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مصطفی آزادبخت, معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان در جلسه کمیته اطلاع رساتی ستاد مقابله با کرونا استان همدان، گفت: راهکار اصلی برای رفع این آفت ایجاد حساسیت در مردم و آگاهی بخشی در خصوص خطرات ناشی از ابتلا به کرونا با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در راستای اقناع سازی مردم برای اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی است.

او ادامه  داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی (استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی) در سطح ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان همدان حدود ۹۸ درصد است، اما مشکل اصلی کاهش استفاده از ماسک توسط مردم در مناطق روستایی و حاشیه شهر‌ها به ۲۰ تا ۳۰ درصد است که این روند کاهش توجه و عادی انگاری عمومی نسبت به خطر همه گیری ویروس کرونا در این مناطق را نشان می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان ادامه داد: برهمین اساس ضروری است، بخشداران و دهیاران با بهره گیری از ظرفیت مساجد، روحانیون و تبلیغات محیطی نسبت به آگاه سازی مردم و افزایش سطح حساسیت برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت جدی اقدام کنند.

آزادبخت، همچنین یکی از عوامل شیوع کرونا در شهر‌های بزرگ از جمله همدان را کاهش رعایت پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی به خصوص فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود مدیریت شهری نظارت دقیقی بر این موضوع داشته باشد و اقدامات لازم در راستای دستورالعمل‌ها و مصوبات ابلاغی فعالیت ناوگان حمل و نقل شامل تاکسی و اتوبوس را به عملیاتی و اجرایی کند.

او  تاکید کرد: رسانه‌ها با بهره گیری از شیوه‌های نوین و خلاقانه اطلاع رسانی در قالب عملیات روانی و مانور رسانه ای، ستاد کرونا را در پیشبرد اهداف یاری کرده و مانع از کاهش سطح حساسیت مردم نسبت به همه گیری ویروس کرونا شوند چرا که این شیوه بهترین و موثرترین راهکار برای از بین بردن آفت عادی انگاری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان بر ضرورت هم افزایی و تبادل نظر رسانه‌ها برای استمرار تولید محتوا‌های غنی در راستای آگاهی بخشی به مردم، افزایش حساسیت عمومی نسبت به خطرات ابتلا به ویروس و افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد.

آزادبخت با عنوان اینکه نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف به ویژه دفاع مقدس عملکرد موثر و درخشان داشته و مردم همواره میدان دار کسب این موفقیت‌ها بوده اند، تاکید کرد: صحنه امروز دفاع از کشور نیز همانا مقابله با ویروس کرونا است و ایثار و فداکاری افراد حاضر در خط مقدم این جبهه برای خدمت بی منت و صادقانه به مردم، یک عبادت محسوب می‌شود.

بنابر اعلام ستاد مقاله با کرونا همه شهرستان‌های استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و طبق گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این استان در موج چهارم شیوع کرونا بیشترین میزان ابتلا به ویروس کرونا را در کشور دارد.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.