سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از فوت ۲۰ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد طاهری سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: با فوت ۲۰ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار متوفیان این استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به یک هزار و ۸۸۴ نفر رسیده است.

او در نشست اعضای کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا مهمترین عامل شیوع کرونا را حضور در تجمعات و دورهمی خانوادگی دانست و اضافه کرد: ۶۲۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در استان همدان به کرونا مبتلا شدند که شامل ۳۸۵ بیمار سرپایی مثبت و ۲۳۵ بیمار بستری مثبت می‌شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های این استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۱۰۰ مورد بود که ۲۵۰ نفر از مراجعان به بیمارستان‌ها در بخش عادی بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: در عین حال هم اینک ۳۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش آی. سی. یو مراکز درمانی این استان بستری هستند و وضعیت جسمی ۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

دکتر طاهری بیان کرد: در حال حاضر شمار بیماران بستری در بیمارستان‌های این استان به یک هزار و ۴۶۲ نفر رسیده و ۲۶۲ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته ترخیص شدند.

به گفته او شهرستان تویسرکان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفت، اما همچنان ۹ شهرستان دیگر استان همدان در وضعیت قرمز هستند.

طبق گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این استان در موج چهارم شیوع کرونا بیشترین میزان ابتلا به ویروس کرونا را در کشور دارد.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.