رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز ۲۰۰ هزار تست کووید ۱۹ در استان انجام شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست خبری که امروز (دوشنبه ۶ اردیبهشت) به صورت مجازی برگزار شد، گفت: با توجه به افزایش تست‌های کرونا در استان تا به امروز ۲۰۰ هزار تست کووید ۱۹ در استان انجام شده است و بالغ بر ۲۰۰ نفر نیروی پرستار جذب شدند و به صورت شرکتی در اختیار این مجموعه قرار گرفتند.

 نامدار افزود: تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۲ هزار و ۳۴۷ واکسن نوبت اول و ۳ هزار واکسن نوبت دوم را به گروه‌های هدف تزریق کرده ایم.

 او اضافه کرد: از فردا واکسیناسیون افراد سالمند آغاز می‌شود و لازم است در این خصوص اطلاع رسانی‌های لازم از سوی رسانه‌ها صورت گیرد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت:  با توجه به کمبود واکسن‌های در حال حاضر در اختیار ماست واکسیناسیون ما با تأخیر انجام می‌شود و در شرایط فعلی از فردا که واکسیناسیون سالمندان صورت می‌گیرد روزانه در ساعت مشخص اطلاع رسانی در این خصوص صورت می‌گیرد.

او توضیح داد: وظیفه تیم بهداشت و درمان تزریق واکسن و تطبیق فرد معرفی شده برای واکسیناسیون است و مسئولیت معرفی افراد د در واحد‌های مختلف بر عهده دستگاهی است که این افراد  را معرفی کرده و ما آنچه انجام می‌دهیم، تطبیق سند، اسم و مشخصات برای واکسیناسیون است.

نامدار اعلام کرد: مردم باید بدانند واکسیناسیون ۲ خاصیت دارد و هیچ واکسنی ایمنی ۱۰۰ درصدی ایجاد نمی‌کند واکسیناسیون می‌تواند جلوی مرگ را بگیرد بنابراین هدف ما کاهش مرگ و میر و کاهش موتاسیون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: جمعیت استان یک میلیو ن و ۳۰۰ هزار نفر است و آنچه در سامانه سیب وجود دارد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است بنابراین برای اینکه افراد بدانند در کدام مرکز جامع سلامت طی پنج سال گذشته خدمتی گرفتند و آیا در سامانه سیب ثبت نام شدند، شماره پیامکی اطلاع رسانی می‌شود که افراد با وارد کردن کد ملی بدانند که در سامانه سیب ثبت نام شده اند و اگر ثبت نام نشده بودند، در برنامه زمان بندی به مرکز جامع خدمات سلامت معرفی شده تا ثبت نام کنند.

او در ادامه با اشاره به عملکرد حوزه سلامت استان اظهار کرد: با وجود آسیب‌های زیادی که کرونا وارد کرد، ولی این امر موجب شد اتفاقات خوبی در حوزه سلامت رخ دهد  و کمک‌های خیران و توجه مسئولان را به این حوزه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تأکید کرد: از ابتدای شیوع کرونا در تأمین تجهیزات پزشکی ۸۰ میلیارد هزینه شد ۴۰ دستگاه ونتیلاتور به دستگاه‌های ما و ۱۶۰ تخت عادی و ویژه به تخت‌های استان افزوده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار