رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:۲۸۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در کردستان شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: ۲۸۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته تا کنون در استان شناسایی شد.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۵۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به آمار بستری شدگان در کردستان به تفکیک شهرستان‌های استان افزود:۳۵۲ بیمار در سنندج، ۹۷ نفر در سقز، ۳۶ نفر در مریوان، ۵۷ نفر در قروه، ۳۷ نفر بیجار، ۲۵ نفر در کامیاران، ۱۵ نفر دیواندره، ۴۲ نفر بانه و یک بیمار کرونایی در سروآباد بستری هستند.

رضاعی تصریح کرد: وضعیت ۸۵ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در کردستان وخیم است و در بخش ویژه (آی‌سی‌یو) بستری هستند.

او از مرگ ۵ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد و گفت: با احتساب این آمار در مجموع یک‌هزار ۲۰۷ بیمار کرونایی در کردستان فوت شده‌اند.

به گفته رضاعی، در مجموع ۴۷۸ نفر در سنندج، ۲۱۸ نفر در سقز، ۸۶ نفر در قروه، ۷۳ نفر در کامیاران، ۹۶ نفر در بانه، ۷۳ نفر در دیواندره، ۵۵ نفر در بیجار، ۱۰۶ نفر در مریوان، ۱۹ نفر در دهگلان و ۳ نفر در سروآباد جان باخته‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خطاب به شهروندان اظهار کرد: همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنید در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.