به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان میگویند ارزش کالاهای تقلبی در سراسر جهان در سال ۲۰۱۹، ۵۰۹ میلیارد دلار بوده است.
۱= بدون جزئیات تماس
یکی از ویژگیهای محصولات جعلی اطلاعات مربوط به شرکتی است که محصول را تولید کرده است. اگر کالایی این اطلاعات را نداشت، بهتر است از خرید محصولات این مدلی خودداری کنید.
۲= عدم وجود لوازم جانبی
شرکتهای بزرگ مختلفی از مصرف کنندگان خود میخواهند که نسبت به تمام لوازم جانبی که باید همراه کالای اصلی شما خریداری شود، بسیار توجه کنند. برای محصولات فنی، بررسی کنید که آیا گوشی، شارژر و دستورالعملها در بسته بندی موجود باشد. برای لباس و لوازم جانبی، کارتهای گارانتی را بررسی کنید.
۳= کیفیت صفحه نمایش
یکی از ویژگیهای نه چندان واضحی که بخواهید هنگام بررسی تلفن جدید به آن توجه کنید، روشنایی صفحه نمایش است. مقایسه نمونههای معتبر و جعلی آیفون ۷ ثابت کرد که کالای اصلی هنگام روشن شدن گوشی صفحه بسیار تاریک تری دارد. از طرف دیگر، مدل جعلی بسیار روشنتر بود.
۴= موقعیت نادرست نشانهها و آرمها
قبل از خرید هر محصول با نام تجاری، ابتدا تصاویر را مرور کنید و به آرمها و نشانهها توجه کنید. معمولاً برندها با استفاده از قلمها و اندازههای منحصر به فرد، آرمهای خود را در مکانهای خاصی قرار میدهند. محصولات جعلی به طور کلی دقیق نیستند و شما به راحتی میتوانید واقعی یا فیک بودن محصول را تشخیص دهید.
۵= الگوهای نادرست
هنگام خرید لباس و کیف، به دوخت توجه ویژهای داشته باشید. در محصولات اصلی، دوختها مرتب و زیبا خواهند بود. با این حال، در محصولات جعلی، دوخت معمولاً بد انجام میشود و الگوها ناهموار و کج به نظر میرسند.
۶= قاب نادرست
هنگام خرید AirPods، میتوانید قبل از باز کردن، اصل بودن یا نبودن آنها را تشخیص دهید. به قاب آن نگاه کنید. در محصول تقلبی، دکمه برگشت بسیار بالاتر از قاب اصلی خواهد بود.
۷= بسته بندی ارزان
برندها توجه زیادی به نحوه بسته بندی محصولات خود دارند، به همین دلیل بسته بندی یک محصول معتبر از کیفیت خوبی برخوردار خواهد بود. اگر جعبه رنگهای کمرنگ، پارچههای ریز یا ظاهری فرسوده داشته باشد، این احتمالاً به معنای جعلی بودن محصول است.
منبع: طلا
انتهای پیام/