مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: روستا‌های "داربر رازباشی، پیرماهی، بوگنه رازباشی و چنار باشی" واقع در مناطق گردشگری استان با اتصال به شبکه ملی اطلاعات، تحت پوشش ارتباطی کامل اپراتور نسل چهارم قرار گرفتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،شهاب حیدری،مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده و همچنین اعزام تیم‌های کارشناسی این اداره کل به روستا‌های استان، مناطق فاقد ارتباط و یا دارای پوشش ارتباطی ضعیف شناسایی شده است.

او با اشاره به اقدامات انجام شده طی ۲ مرحله پروژه‌های "های‌وب و همت" تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده و حمایت‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رومینگ تمامی سایت‌های جدید که نصب، راه‌اندازی و ارتقا داشته اند با اپراتور‌های اول و دوم باز شد که با انجام این کار بخشی از مشکلات استفاده از مودم‌های گران قیمت حل شده است.

حیدری ادامه داد: همچنین تعداد کمی از روستا‌ها که تاکنون به شبکه‌های پرسرعت متصل نشده اند، جهت بهره‌مندی و تجهیز، به اپراتور اول ابلاغ شدند.

۵۵۰ سایت تلفن همراه در لرستان وجود دارد، بیش از یک میلیون و ۴۱۰ هزار خط تلفن همراه اعتباری و دائمی در لرستان ایجاد و ۶۷ هزار پورت پرسرعت (ADSL) دایر شده، ۹۳ درصد روستا‌ها و حدود ۹۹ درصد جاده‌های اصلی این استان نیز دارای پوشش تلفن همراه است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.