با وجود شرایط کرونایی سال گذشته هنرمندان سراجی سنتی استان مرکزی محصولاتشان را به آسیا و اروپا صادر کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، صاحیان هنر سراجی دوزی در استان مرکزی در شرایط کرونایی هم مشغول به کارند و با استفاده از فضای مجازی و فروش بی واسطه توانسته اند تولیدات بسیاری را عرضه کنند و تولید، اشتغالزایی و ارز آوری داشته باشند.

کاظمی معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: هنرمندان سراجی سنتی سال گذشته توانسته اند تولیداتشان را به کشور‌های آلمان، انگلستان، پاکستان وعراق صادر و ۱۰ هزار دلاری ارز آوری داشته باشند.

کاظمی افزود:رشته سراجی سنتی از هنر‌های قدیمی ایرانی است که در استان مرکزی ۲۰۰ هنرمند در کارگاه‌های کوچک دراین رسته مشغول به کارند.

او اضافه کرد: به طور میانگین درهر کارگاه سراجی سنتی استان مرکزی ۸ هنرمند مشغول به کارند و تولیداتشان را علاوه بر سراسر کشور به کشور‌های دیگر هم می‌فرستند.

هنرمندان استان مرکزی توانسه اند هنر سنتی سراجی دوزی را که ۴ هزار سال قدمت دارد احیا کنند و درکارگاه‌های کوچک ضمن به فعل درآوردن سرپنجه‌های هنرمندشان اشتغال آفرینی هم داشته باشند.

در سراجی سنتی هنرمندان با استفاده از مواد اولیه چرم طبیعی و تلفیق آن با چند هنردیگر نظیر جاجیم، سوزن دوزی سنتی و فرش انواع کیف‌های زنانه، مردانه، کوله پشتی و دیپلمات را تولید می‌کنند.


انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.