معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: بخشی از مشکل اشتغال استان را می‌توان با توسعه زیرساخت شهرک‌های صنعتی حل کرد چراکه این مناطق ظرفیت خوبی برای ایجاد فرصت‌های شغلی هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، اسد عبداللهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان در بازدید معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت و مدیرعامل شهرک‌های صنعتی کشور از شهرک‌های صنعتی الیگودرز گفت: برای مشکل اشتغال لرستان باید توجه ویژه‌ای به صنعت شود.

عبداللهی تاکید کرد: هر ساله تعدادی به واحد‌های شهرک‌های صنعتی و نواحی صنعتی در لرستان اضافه می‌شود، اما این کافی نیست، اما به هر حال محدودیت منابع مالی در این بخش وجود دارد.

او یادآور شد: دولت بخشی از نیاز منابع مالی شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور را برطرف کرده است، اما همه وظیفه داریم که زیرساخت‌های لازم را برای ورود سرمایه گذاران فراهم کنیم.

نیاز به ورود سرمایه گذاران در مسیر راه اندازی شرکت های دانش بنیان

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: همه مسئولان باید تلاش کنند تا موانع موجود در مسیر سرمایه‌گذاری استان لرستان برداشته شود.

محمد خدابخشی اظهار داشت: زیرساخت‌هایی مانند آب، برق و گاز برای ورود سرمایه گذاران نیاز است بنابراین همه مسئولان باید تلاش کنیم، این امکانات در تمامی شهر‌های استان فراهم شود چراکه تلاش برای رفع موانع جهت سرمایه‌گذاری در استان یکی از اولویت‌های ما است.

او با تاکید بر تامین زیرساخت‌های برق و گاز در شهرک‌های صنعتی الیگودرز و چمن سلطان گفت: باید به نحوی برنامه ریزی شود که تا ۲۰ سال آینده در بحث ساخت این شهرک‌ها مشکلی ایجاد نشود.

نماینده مردم الیگودرز ادامه داد: پیشنهاد می‌شود سوله‌هایی برای شرکت‌های دانش‌بنیان استان در شهرک‌های صنعتی ایجاد شود تا در زمینه سرمایه‌گذاری ورود پیدا کنند.

وجود ۱۸ شهرک فعال اقتصادی در لرستان

بختیار رازانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در بازدید مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کشور از نواحی و شهرک های صنعتی الیگودرز افزود: طی ۲ سال گذشته سه ناحیه و شهرک صنعتی چمن سلطان، رومشکان و نورآباد بعد از ۱۵ سال راه اندازی شده است.

او  یادآور شد:هم اکنون ۲۵ شهرک، ناحیه و منطقه ویژه اقتصادی در استان لرستان وجود دارد که از این تعداد ۱۸ شهرک فعال هستند و تا پایان سال زیرساخت برخی دیگر فراهم می شود.

هزینه سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌ شهرک‌های صنعتی کشور

معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پارسال برای تامین زیرساخت‌ شهرک‌های صنعتی کشور هزینه شد که این رقم برای سالجاری چهار هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

علی رسولیان در بازدید از شهرک صنعتی "چمن سلطان " الیگودرز افزود: تلاش می شود رقم چهار هزار میلیارد تومان امسال به طور کامل جذب و تخصیص داده شود.

او گفت: برای لرستان نیز مقرر شد شرکت‌های دانش‌بنیان و کارگاه‌های کوچک توسعه یابند به همین منظور در توافق با نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه این شهرستان، سرمایه گذاری لازم برای راه اندازی ۱۰ کارگاه کوچک انجام می شود.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.