نماینده اداره کل غله استان فارس در شهرستان لارستان، گفت: با مصوبه دولت و شورای عالی اقتصاد مبنی بر افزایش و اصلاح قیمت خرید گندم از چهار هزار تومان به پنج هزار تومان دست دلالان کوتاه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالهادی سمیعی لاری ماینده اداره کل غله استان فارس در شهرستان لارستان، بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی  با تیزبینی و رویکرد کمک و تعامل مثبت با کشاورزان اقدام به افزایش قیمت خرید گندم از کشاورز در سال زراعی امسال کرد.

او، بیان کرد: پارسال یکصد و  ۱۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در جنوب فارس و شهرستان های لارستان، اوز و گراش خریده شد که امسال به دلیل کمبود باران با کاهش  ۴۵ درصدی به کمتر از ۶۰ هزار تن می رسد.

سمیعی لاری، تصریح کرد: امسال ۶ مرکز در شهرستان لارستان برای خرید این محصول استراتژیک پیش بینی شده است.

حسن مرادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش نیز ادامه داد: اصلاح و افزایش قیمت خرید گندم موجب خوشحالی و ایجاد امید بیشتر در بین کشاورزان است.

او، افزود: امسال به دلیل کاهش میزان بارندگی و از بین رفتن ۱۰۰ درصدی کشت دیم تا حدودی کشاورزان نگران بودند اما این افزایش قیمت یک هزار تومانی می تواند مرهمی بر زخم آنان شود و به نوعی جبران کاهش میزان برداشت این محصول باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش، اضافه کرد: بر اساس پیش بینی وزارت جهاد کشاورزی امسال ۱۲ میلیون تن گندم در کشور تولید می شود که از این میزان بین هشت میلیون تا هشت میلیون و ۲۵۰ هزار تن خریداری شود.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله  ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.