رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رامین سمیعیان رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : از ابتدای ماه مبارک رمضان نظارت‌ها بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی تشدید کرده‌ایم که در این راستا ۳۴ اکیپ به بخش نظارت اضافه شده است.

او گفت : در حال معمول حداقل سه بار در ماه از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی بازدید می‌شود که این نظارت‌ها در ایام خاصی مثل ماه مبارک رمضان تشدید می‌شود، بگونه‌ای که مراکزی که سابقه تخلف داشته باشند، معمولا دو بار در روز، صبح‌ها و بعدازظهر‌ها بازدید می‌شوند و سایر مراکز هم حتما دو بار در هفته بازدید خواهند شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به اقدامات صورت گرفته در استان طی پارسال برای مقابله با توزیع فرآورده‌های خام دامی ناسالم داشت و افزود: پارسال ۱۰۴ هزار مورد بازدید از مراکز تهیه، فرآوری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان کرمانشاه به عمل آمد.

سمیعیان ادامه داد: در بازدید‌های صورت گرفته از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی استان ۱۰۵۴ مورد نمونه برداری انجام و در نهایت ۸۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی ناسالم ضبط و امحا شد که عمدتا گوشت قرمز و مرغ غیرقابل مصرف بوده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.