استقبال از پیش‌فروش بلیت‌های سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در نخستین روز به قدری زیاد بود که در همان دقایق اولیه تمام بلیت‌های بعضی از سالن‌های سینمایی به فروش رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر اخبار امروز این ستاد خبری به شرح زیر است.

* استقبال بی‌سابقه مخاطبان از پیش فروش بلیت‌های جشنواره فیلم‌ فجر

به گزارش روابط عمومی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر مسئول پیش فروش بلیت‌های جشنواره با اشاره به استقبال گسترده مخاطبان از فروش اینترنتی بلیت‌ها گفت: پیش فروش امروز بلیت‌های جشنواره سی‌ام فیلم فجر، در مقایسه با کل پیش فروش بلیت‌ها در دوره‌های گذشته، بیشتر بوده است. چنین استقبالی بی‌نظیر است.
وی ادامه داد: امسال برای اولین بار توانستیم همزمان با پیش فروش برنامه کامل سالن‌های سینمایی و نمایش فیلم‌ها را ارائه کنیم. بیشتر استقبال به خاطر همین نظم و داشتن جدول بود. به نحوی که مردم می‌دانستند بلیت چه فیلمی را می‌خرند. رکورد سال‌های گذشته در پیش فروش بلیت، امسال در عرض سه ساعت شکسته شد.
سیمون سیمونیان با تاکید بر توجه مخاطبان به بخش سینمای ایران و فروش رفتن بلیت‌های این بخش، افزود: در مرحله اول بلیت فیلم‌های مسابقه سینمای ایران به فروش رسید و بعد هم بیشترین فروش مربوط به مسابقه سینمای بین‌الملل و سینمای سه بعدی بود. اما در نهایت بلیت‌های بخش‌های دیگر از جمله بخش مستند و آیینه سینمای ایران و همینطور بخش‌های جانبی بین‌الملل هم مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.
وی با اشاره به حجم بالای متقاضیان و افراد در انتظار خرید بلیت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالای شش هزار نفر در انتظار هستند. باید با دبیر جشنواره فجر صحبت کنیم تا در صورت امکان ظرفیت‌ها را بالا ببریم. ممکن است بتوانیم ظرفیت بخش‌های دیگر را کم کنیم و به بخش مسابقه سینمای ایران و بخش‌های مورد توجه اضافه کنیم.
همچنین مهدی شکری‌آذر از دیگر مسئولان پیش فروش اینترنتی در خصوص افزایش چند هزار نفری متقاضیان عنوان کرد: در همان ساعت اولیه 10 تا 15 هزار نفر به صورت آنلاین به دنبال فیلم‌های مورد علاقه‌شان بودند.
وی در مورد احترام گذاشتن به مخاطبان و تحویل برنامه همراه به فروش بلیت‌ها گفت: این کار بسیار خردمندانه بود. چرا که احترام به مخاطب را می‌رساند و به او حق انتخاب می‌دهد.
پیش فروش بلیت‌های جشنواره فجر به صورت اینترنتی از سه شنبه 27 آغاز شده و تا پنجشنبه 29 دی ماه ادامه دارد.

*مکری: با تغییرات دائمی در جشنواره فیلم فجر به سلیقه واحد نمی‌رسیم

کارگران فیلم سینمایی «اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر» در گفت‌وگو باستاد خبری سی‌امین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با بیان اینکه اغلب جشنواره‌های معتبر دنیا را به دبیرخانه دائمی و شهر های محل برگزاری آن می‌شناسند، گفت: با این تغییرات دائمی در جشنواره فیلم فجر به سلیقه واحد نمی‌رسیم.
وی جشنواره را فضایی که در آن گفتمان سینمایی شکل می‌گیرد توصیف کرد و افزود: از این نظر جشنواره فیلم فجر اتفاقی درجه یک محسوب می‌شود اما مشکلی که در این جشنواره وجود دارد فقدان سلیقه است.
جشنواره فیلم فجر باید صاحب سلیقه باشد تا مخاطبین بدانند برای تماشای چه نوع فیلم‌هایی از جمله هنری، گیشه و خاص راهی جشنواره می‌شوند. هم اکنون در تبلیغات این جشنواره برای همه نوع سلیقه فیلم وجود دارد که معتقدم این امر نقطه مثبتی برای آن نیست. نباید تمام تلاش ما بدست آوردن دل همه سینماگران باشد.
کارگردان فیلم‌های کوتاه «طوفان سنجاقک»، «محدوده دایره» و آندونسی» با بیان اینکه سال گذشته یکی از بهترین سال‌های تولید آثار سینمایی در تاریخ سینمای کشور است، خاطرنشان کرد: طبیعی است بعد از اوج روبه رشدی که در سال گذشته شاهد آن بودیم فیلم های امسال با افت کیفی کمی روبرو باشد که امری غیر طبیعی نیست اما تا نمایش فیلم‌ها برای اعلام نظر بیشتر باید صبر کرد.
مکری توضیح داد: از طرفی تولیدات امسال نشان دهنده حضور نسل تازه و جدید سینماگر است که می‌تواند این مژده را بدهد اتفاقات حرفه ای خوبی در انتظار سینمای ماست. همچنین این نگرانی نیز وجود دارد که آیا عدم حضور فیلمسازان باسابقه برای این است که شرایط تولید فیلم برای آن‌ها فراهم نشده است.
سی‌امین جشنواره فیلم فجر جزو دوره‌هایی است که کمتر از همیشه اسم با سابقه‌ها را می‌شنویم که بخشی از آن بعد از نقطه اوج پارسال طبیعی است اما اگر معنی آن حذف برخی افراد باشد باید نگران شویم و محتاط‌تر رفتار کنیم.
این فیلمساز اهل کرمانشاه با بیان اینکه من سال‌ها از شهرستان برای تماشای فیلم‌های جشنواره فیلم فجر به تهران می‌آمدم، ادامه داد: اگر این جشنواره می‌خواهد مثل جشنواره‌های معتبر و بزرگ فیلم دنیا مثل برلین، کن، کلرمونت و.. شناخته شود تمرکز آن در تهران بهتر است اما در شرایط کشور ما و در این وضعیت اکران محدود در شهرستان‌ها برگزاری همزمان جشنواره در استان‌ها اتفاق خیلی خوبی است.
وی با اشاره به استعدادهای جوان فیلمسازی در اقصی نقاط کشور گفت: در شهرهایی که بچه‌های علاقمند به منابع، امکانات و کلاس های آموزشی دسترسی ندارند نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر زمینه تشویق جوانان را فراهم می‌کند.
مکری معتقد است اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر شرایط و بستر شکوفایی استعدادهای شهرستان‌ها را دارد.
وی ابراز امیدواری کرد فیلم‌های خوبی را در جشنواره سی‌ام ببینیم که رونق بخش سینمای کشور در سال آینده باشد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.