استاندار گیلان بر پشتیبانی و مانع زدایی دستگاه‌های مرتبط با تولید استان برای فعال سازی ۳۰۰ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال صنعتی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع استاندار گیلان در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان در رشت با اعلام اینکه پارسال از مجموع ۹۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال استان، حدود ۴۵۰ واحد به چرخه‌ی تولید بازگشتند گفت: برآورد‌ها نشان می‌دهد که گیلان سالانه توان گره گشایی از ۶۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال را دارد و مجموعه‌ی دست اندرکاران اجرایی، بانکی و بخش خصوصی باید برای رفع موانع ۳۰۰ واحد تولیدی نیمه فعال و راکد استان تا نیمه‌ی نخست امسال برنامه ریزی کنند.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری شعار سال مبنی بر پشتیبانی و مانع زدایی از حوزه‌ی تولید تصریح کرد: این مهم در بستر تعامل منطقی مجموعه‌ی دست اندرکاران تولید و اشتغال در دو حوزه‌ی دولتی و خصوصی میسر می‌شود.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت توجه جدی به مسایل محیط زیستی واحد‌های تولیدی و صنعتی گیلان تاکید و از دست اندرکاران خواست تا پایان شهریور امسال تصفیه خانه شهرک‌های صنعتی رشت و لاهیجان را به بهره برداری برسانند.

زارع همچنین با اشاره به تصویب سند آمایش سرزمینی گیلان در سطح ملی تاکید کرد: طبق این سند راه اندازی و حمایت از صنایع تولیدی باید با لحاظ جلوگیری از هر گونه آلایندگی و تحقق صنعت سبز عملیاتی شود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.