تلفن آینده Google Pixel به سنسور دوربین سامسونگ مجهز است

اخیرا توئیت‌هایی در فضای مجازی منتشر شده که خبر از ساخت سنسور دوربین توسط شرکت سامسونگ برای گوشی Google Pixel می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، توئیتی منتشر شده که نشان می‌دهد تلفن هوشمند آینده Google Pixel ممکن است از یک سنسور تلفن هوشمند ساخت سامسونگ استفاده کند. به نظر می‌رسد شرکت گوگل نرم افزار تلفن را نسبت به سخت افزار در اولویت قرار داده است. این دوربین از همان سنسور Sony IMX363 در دوربین گوشی Pixel 3 برای دوربین اصلی استفاده کرده است.


بیشتر بخوانید


پشتیبانی از الگوی تصویری سامسونگ

میشال رحمان، مدیر مسئول توسعه دهندگان XDA، اطلاعاتی را درباره این گوشی می‌داند که نشان می‌دهد تلفن آینده Pixel با یک سنسور ساخت سامسونگ عرضه می‌شود. Modder UltraM8 موقع بررسی کد کشف کرد که گوگل پشتیبانی از الگوی GBRG Bayer را در الگوریتم Super Res Zoom اضافه کرده است. بسیاری از سنسور‌های تصویری سامسونگ از این الگو استفاده می‌کنند و افزودن پشتیبانی گوگل از آن ممکن است به این معنی باشد که یک تلفن هوشمند Pixel در آینده، احتمالاً Pixel 6، از سنسور سامسونگ بهره می‌برد.

تلفن آینده Google Pixel به سنسور دوربین سامسونگ مجهز است

سنسور ISOCELL GN2 50MP جدید سامسونگ، که در حال حاضر بزرگترین سنسور تلفن هوشمند است، می‌تواند کاندید شود. اندازه این سنسور ۱ / ۱.۱۲ اینچ و اندازه پیکسل‌های 1.4μm است. سنسور‌های بزرگتر از لحاظ نظری قادر به گرفتن عکس بهتر در نور کم و گرفتن طیف پویای بیشتری از تن رنگ‌ها هستند. شایعه سنسور یک اینچی ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX۸۰۰ نیز وجود دارد، اما باید دید در سال جاری معرفی می‌شود یا خیر.

بر اساس گزارش اخیر، Pixel 6 از یک تراشه داخلی با رمز سفید Whitechapel پشتیبانی می‌کند. این گوشی ظاهراً توسط سامسونگ با استفاده از فناوری ساخت ۵ نانومتری تولید خواهد شد. در دیگر اخبار Google Pixel، این شرکت گفته که Pixel 5a فقط در ایالات متحده و ژاپن عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار