گوشی Pixel 6 گوگل به تراشه Whitechapel مجهز است

شرکت گوگل تلفن های جدید مدل Pixel خود را با تراشه اختصاصی این شرکت در سال جاری به بازار عرضه می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تلفن‌های نسل آینده شرکت گوگل که پاییز امسال رونمایی می‌شوند، از جمله گوشی Pixel 6، اولین دستگاه‌هایی هستند که با تراشه Whitechapel GS101 کار خواهند کرد. مدیر عامل این شرکت، در اطلاعیه درباره برخی از سرمایه گذاری‌های عمیق‌تر در سخت افزار و تولید گوشی‌های قدرتمند در سال ۲۰۲۱، غیر مستقیم به استفاده از تراشه Whitechapel اشاره کرد.


بیشتر بخوانید


استفاده از تراشه اختصاصی در محصولات برندهای مختلف

درباره تراشه Whitechapel برای اولین بار در اوایل سال ۲۰۲۰ شایعاتی منتشر شده بود، تلاش گوگل برای ایجاد سیستم‌های خود در یک تراشه (SoCs) برای استفاده در تلفن‌های Pixel و Chromebook، مشابه نحوه استفاده اپل از تراشه‌های خود در iPhone و Mac است. گفته می‌شود که گوگل در حال همکاری با سامسونگ برای ساخت تراشه Whitechapel است. این همکاری همچنین می‌تواند به این معنی باشد که تراشه Google ماهیتی مشابه Exynos دارد، همچنین ممکن است این دو شرکت اجزای نرم افزار خود را به اشتراک بگذارند. جالب اینجاست که Exynos سامسونگ در بازار اندروید با Qualcomm Snapdragon رقابت می‌کند.

گوشی Pixel 6 گوگل به تراشه Whitechapel مجهز است

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، گوگل آماده است تا دستگاه‌های دارای تراشه Whitechapel را در سال ۲۰۲۱ تولید و رونمایی کند. طبق اسناد منتشر شده در اینترنت، تلفن‌های Pixel که پاییز معرفی می‌شوند به تراشه جدید گوگل یعنی Whitechapel مجهز می‌شوند.

گفته شده تراشه Whitechapel در ارتباط با نام رمز Slider استفاده شده، مرجعی که در برنامه دوربین Google نیز وجود دارد، می‌توان از ادغام این دو موضوع اینگونه برداشت کرد که Slider یک پلتفرم مشترک برای اولین Whitechapel SoC است. از نظر داخلی، گوگل از این تراشه به عنوان GS1001 یاد می‌کند، «GS» به طور بالقوه مخفف Google Silicon است.

Google Whitechapel تراشه‌ای رده بالا

گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که Google Whitechapel یک تراشه رده بالا خواهد بود که به طور مستقیم با سری Qualcomm Snapdragon 7 مقایسه می‌شود. در این گزارش آمده بود که تراشه Whitechapel می‌تواند با یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای ARM با دو هسته Cortex-A78 + دو هسته Cortex-A76 + چهار Cortex-A55 عرضه شود.

گوشی Pixel 6 گوگل به تراشه Whitechapel مجهز است

انتظار می‌رود گوگل Pixel 6 و Pixel 5a 5G را در اواخر امسال به بازار عرضه کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که این دو گوشی با هم منتشر می‌شوند و در صورت صحت شایعات، Pixel 6 با تراشه 5a 5G Whitechapel را به بازار معرفی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار