۲۷ هزار و ۱۱۳ نفر پارسال در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد مازندران آموزش مهارتی دیدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید حسین درویشی مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان آموزش سالانه بیش از ۵ میلیون نفر – ساعت در آموزشگاه‌های ففنی و حرفه‌ای آزاد استان، گفت: ۲۷ هزار و ۱۱۳ نفر با توجه به محدودیت‌های اعمال شده به علت ویروس کرونا پارسال در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد مازندران آموزش مهارتی دیدند.

او افزود: با توجه به اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مبنی بر آموزش مهارتی همه اقشار مردم در سنین مختلف از کودکان شش سال تا نوجوانان و بزرگسالان می‌توانند آموزش مهارتی این سازمان را فرا گیرند.

درویشی گفت: تمامی فعالیت‌ها و آموزش‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور ارتقای سطح مهارت جوانان و توانایی‌های افراد جویای کار می‌تواند نقش بسیار مؤثری در بهبود وضعیت اشتغال و کارآفرینی داشته باشد.

او افزود: تدوین برنامه‌ها و تنظیم محور‌های آموزشی و مهارتی در آموزش فنی و حرفه‌ای باید همراه با در نظر گرفتن نیازها، فرصت ها، تهدیدها، مقتضیات فضای کسب و کار و مصوبات شورای مهارت در هر شهرستان باشد.

درویشی گفت: تحلیل وضعیت نیروی انسانی و افراد جویای کار و تخمین سطح توانایی ها، استعداد‌ها و علاقه و بررسی تناسب آن‌ها با واقعیت‌ها و پتانسیل‌های حال حاضر فضای اقتصادی و صنعتی کشور از موارد دیگری است که لازم است مسئولان مربوطه توجه بیشتری را به آن معطوف کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران افزود: مازندران علاوه بر ۲۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی دارای ۷۳۷ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد نیز در استان است که در امر آموزش‌های مهارتی فعالیت می‌کنند. ‏
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار