به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تویوتا کمری از همان زمان ورود به بازار در سال ۱۹۸۳ به عنوان اولین موتور عرضی با پیشرانه جلو، یک سدان خانوادگی محسوب می شد. بیش از شش نسل موفق، کمری را تبدیل به پرفروشترین اتومبیل سواری در آمریکا کرد، در عین حال در زمره کسل کنندهترین خودروها نیز بود.
در این خودرو،ظاهر طراحی شده جدید دیده می شود، اتومبیل جدید دارای طول کمتر و عرض پهنتر است، در جلو نمایی با ظاهری عصبانی مشاهده میشود. از میان ۹ نسخه تویوتا کمری ۲۰۱۸، ۶ نسخه با قیمتی کمتر از قبل عرضه میشوند. نسخه هیبرید این خودرو تویوتا کمتر از ۳۰ هزار دلار قیمت دارد تا همچنان بتواند به عنوان تاکسی، خودروهای اوبر و خریداران عمده ناوگانهای حملونقل مورد استفاده قرار گیرد.
نسخههای هیبرید سهمی ۲۰ درصدی در فروش مدلهای قبلی این خودرو داشتهاند و به گفته تویوتا، نسخههای هیبرید تویوتا ۲۰۱۸ بیشترین سهم از فروش این خودرو را به خود اختصاص داده اند. بر اساس اعلام این شرکت، انتظار میرود تقاضا برای خرید نسخههای هیبریدی توسط بخش خصوصی افزایش یابد اما این شرکت همچنان بخش عمدهای از تولید مدلهای هیبریدی را به ناوگانهای حملونقل عمومی اختصاص میدهد.
کمری نقاط قوت بسیاری دارد که می توان به رتبه بندی قابل اطمینان پیش بینی شده برجسته، نمره ایمنی کامل، ویژگیهای ایمنی استانداردتر از بیشتر رقبا، فناوری کابین مستقیم، سواری راحت، موتور بی نظیر و پایه کم مصرف و موتور V۶ اشاره کرد.
اما در عین حال چند اشکال وجود دارد که شامل فضای صندوق عقب برای کلاس و صندلیهای عقب کوچک می شود.
کمری 2018 برای اولین بار بر روی پلت فرم Toyota New Global Architecture (TNGA) سوار میشود و هر سه پیشرانه آن جدید هستند و همچنین جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک با هر دو مدل چهار سیلندر و V-۶ جدید است. مدلهای هیبریدی سطح ورودی اکنون دارای یک بسته باتری لیتیوم یونی هستند که اولین بار برای کمری به کار برده شده و نمای خارجی و داخلی کاملاً از نو تصور شده اند.
انتهای پیام/