فرماندار شهرستان فیروزآباد، گفت: موانع موجود در افتتاح سد هایقر باید هرچه سریع‌تر از سوی دستگاه‌های ذیربط مرتفع و آبگیری سد آغاز شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسین آرگیو فرماندار شهرستان فیروزآباد، در جلسه با عوامل اجرایی سد هایقر گفت: سد هایقر در ۲۲ کیلومتری جنوب شرقی فیروزآباد و در مسیر شهرستان قیر و کارزین و رودخانه فیروزآباد قرار دارد که این سد از نوع بتونی غلتکی قوسی با ارتفاع ۹۱ متر از پی، طول تاج ۲۳۳ و عرض ۶ متر، ظرفیت ذخیره ۲۳۰ میلیون متر مکعب آب در انتظار مجوز آبگیری است.

او، بیان کرد: این سد از سوی متخصصان داخلی و جوانان این مرز وبوم با پیمانکاری قرار گاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اجرا شده که نقش بسزایی در توسعه کشت، تامین آب آشامیدنی و  صنعت وکشاورزی  مناطق زیر دست را دارد.

آرگیو، تصریح کرد: این طرح از طرح های ملی است که کلنگ آن در سال ۸۷ زده شده و جهت جابجایی روستای در عرصه باقی مانده داخل مخزن سد نیز لازم است در اسرع وقت اقدامات اولیه انجام شد.

فرماندار فیروزآباد، ادامه داد: از عمده ترین  مشکل در ادامه کار،  تملک اراضی است که باید با پیگیری این مشکل را در کمترین زمان ممکن رفع کنیم.

او،  مهم‌ترین اهداف اجرای طرح را کنترل سیلاب و جلوگیری از شور شدن آب به خاطر وجود گنبدهای نمکی پایین دست، تامین آب کشاورزی، آب آشامیدنی و مصارف صنایع منطقه و تولید انرژی برقابی برشمرد.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: افتتاح طرح ، سد هایقر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.