طبق مصوبات ستاد کرونا، باید صرفا نیمی از کارمندان بانک‌ها در شهر‌های قرمز در محل کار حاضر باشند که این امر باعث افزایش شدید صف مشتریان بانک‌ها خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  شهرستان اسفراین با توجه به تعاریف وزارت بهداشت طی روز‌های گذشته به جمع شهر‌های قرمز پیوسته لذا هیاهوی تعطیلی، شهر را در برگرفته است؛ هر چند که فعلاً خبری از تعطیلی خاصی نیست.

بانک‌ها از جمله سازمان‌هایی هستند که طبق مصوبات ستاد ملی کرونا و مصوبه کانون بانک‌ها و مؤسسات، در شرایط قرمز، باید با ۵۰ درصد ظرفیت خدمات رسانی کنند که این امر یقیناً برای شهرستان اسفراین نیز صدق می‌کند.

با حضور در بانک‌های سطح شهر اسفراین حکایت از عدم توجه مدیران به این مصوبه دارد و این امر سبب اعتراض کارمندان شده است. اعتراضی که البته مردم آن را قبول ندارند. از این رو به سراغ کارمندان و مشتریان رفتیم تا نظر آنان را پیرامون این تصمیم جویا شویم.

افزایش صف بانک‌ها با تعدیل نیرو

علیرضا مهدوی، کارمند بانک دولتی است؛ او می‌گوید: من در طول یک سال گذشته ۲ بار در محل کارم به کرونا ویروس مبتلا شده‌ام و متأسفانه مدیران ما مصوبه کانون بانک‌ها را اجرا نمی‌کنند.

 علوی نیز که در یک بانک شلوغ دولتی مشغول است، اظهار داشت: در شرایطی که شهرستان اسفراین قرمز و به وضعیت هشدار رسیده است، حضور کارکنان در بانک‌های سطح شهر باید طبق مصوبات کانون بانک‌ها ۵۰ درصد باشد، اما نمی‌دانم به چه دلیل مدیر این مصوبه را اجرایی نمی‌کند.

وی در ادامه از مردم و عدم رعایت دستورالعمل ها سخن به میان آورد و تصریح کرد: مردم می‌توانند بسیاری از تراکنش‌ها را به صورت الکترونیکی انجام دهند، اما عدم اطلاع از امکانات باعث حضور آن‌ها در بانک می‌شود.

علوی همچنین به عدم امکان انجام تمام فعالیت‌های بانکی به صورت مجازی تاکید کرد و گفت: علیرغم اینکه مردم از دستگاه نوبت می‌گیرند، باز هم در جلو باجه مربوطه تجمع می‌کنند.

سعید ابراهیمی هم یکی دیگر از کارمندان بانک در اسفراین است که می‌گوید: مگر قانون مصوب شده کانون بانک‌ها برای حضور در شرایط مختلف کرونایی فقط برای کارمندان تهرانی است؟ مگر ما در شهرستان از این مصوبه مستثنی هستیم؟

تعدیل نیرو نباید باعث ایجاد تجمع شود

مهدی کرامتی، فرماندار اسفراین گفت: مدیران بانک‌ها باید با برنامه‌ریزی در شعب تقلیل نیرو داشته باشند.

مقام عالی دولت در شهرستان اسفراین بیان کرد: مصوبه تقلیل نیرو در بانک‌ها هفته گذشته به مدیران شعب ابلاغ شده و مدیران باید برنامه‌ریزی لازم را جهت حضور پرسنل خود داشته باشند.

وی افزود: کمبود نیرو در بانک‌ها نباید سبب تعلل و تجمع در کار مشتریان شود.

کاهش کارمند برابر با افزایش صف مشتریان

از سوی دیگر تاخت و تاز کرونا در صف‌هایی که مردم برای انجام امور بانکی خود حاضر هستند، بسیار مشهود است. هرچند حضور مردم در بانک‌ها ممکن است جانشان را به خطر بیندازد، اما مشغله‌های کاری باعث می‌شود آن‌ها فعالیت خود را حتی در شرایط قرمز نیز انجام دهند.

یکی از مشتریان بانک  اظهار می‌کند: اگر به بانک مراجعه نکنیم و حرفمان را نزنیم کسی کارمان را راه نمی‌اندازد؛ وقتی جلو فرد نشسته‌ایم و درخواست خود را می‌گوئیم توجهی نمی‌کند چه برسد زمانی که بخواهیم با تلفن آن را حل کنیم.

وی در خصوص علت تجمع مردم در جلوی باجه، افزود: مردم وقتی می‌بینند یک باجه چندین دقیقه است که مشتری ندارد و اعلام حضور مشتری بعدی را نمی‌کند، معترض می‌شوند.

این شهروند اسفراینی ادامه داد: بسیاری از بانک‌ها فضای کوچکی دارند و حتی اگر ارباب رجوع در جلوی باجه نیز نایستد باز هم پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود.

 جمشیدی، یکی دیگر از مشتریان بانکی نیز به خبرنگار ما گفت: اکنون صف بانک‌ها به شدت شلوغ است و اگر بنا باشد کارمندان هم نصف شوند، بسیار شلوغ‌تر می‌شود.

وی افزود: کارمند بانکی که پشت دیواره‌های پلاستیکی نشسته و حتی صدای مشتری را هم نمی‌شنود و دارای ماسک و شیلد است چطور از مردم کرونا می‌گیرد؟

این شهروند در انتها گفت: تعدیل نیرو صرفاً به نفع چند کارمند است و مردم به شدت ضرر می‌کنند.

به این ترتیب تعدیل نیرو آن هم در فروردین ماه که بسیاری از مردم فعالیت بانکی دارند، باعث ایجاد صف‌های طولانی‌تر خواهد شد و از سوی دیگر ستاد کرونا مصوبه کاهش کارمندان را ابلاغ کرده است. اینک باید دید تصمیمات به چه سمتی سوق پیدا خواهد کرد؟

منبع :مهر

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.