در پرتوی سردرگمی و سیاست مهاجرتی مبهم دولت جو بایدن، ورود کودکان مهاجر بدون همراه به خاک آمریکا رکورد بی‌سابقه‌ای را ثبت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فرانس ۲۴، ورود کودکان مهاجر بدون همراه از مرز‌های جنوبی آمریکا رکود بی سابقه‌ای را به ثبت رساند.

بنا به اعلام مقامات امنیت مرزی آمریکا، در ماه مارس مرز‌های جنوبی این کشور شاهد ورود بیش از ۱۹ هزار کودک و نوجوان مهاجر بودند که بدون همراه قصد مهاجرت به آمریکا را داشتند. این رقم در نوع خود رکورد بی سابقه‌ای محسوب می‌شود.

ورود کودکان بدون همراه به آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که عملکرد دولت جو بایدن در این ماه‌ها ثابت کرده هیچ سیاست مشخصی برای حل بجران پناهجویان ندارد. در واقع بایدن تنها اقدامی که در ابتدای روی کار آمدن صورت داد، لغو سیاست مهاجرتی دولت پیشین خود بود آنهم در حالی که هیچ سیاست جایگزینی برای آن در دست نداشت.

موج بی سابقه مهاجرانی که از مرز مکزیک وارد خاک آمریکا می‌شوند، به معضلی لاینحل برای مقامات مرزی بدل شده است. دولت بایدن با اتخاذ سیاست عدم اخراج کودکان مهاجر و سپردن آن‌ها به اقوامشان در این کشور، چراغ سبزی را به مهاجران برای سرازیر شدن به سوی آمریکا نشان داد. در حالی که هیچ چاره‌ای برای آینده این کودکان نیندیشده است.

با توجه به وضع اسفبار اردوگاه‌های مهاجران، دولت جو بایدن اخیرا خواستار از بین بردن تصاویر گرفته شده از اردوگاه پناهجویان در مرز‌های آمریکا شد. شبکه فاکس نیوز به نقل از سناتور مایک براون گزارش داد یک مقام مسئول از دولت بایدن از سناتور‌های جمهوری خواهی که اخیرا از بازداشتگاه مرزی بازدید کردند، خواسته است تا تصاویر گرفته شده از این اردوگاه‌ها را از بین ببرند.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد که دولت او سقف تعداد پناهندگانی که می‌توانند به این کشور بیایند را به ۱۲۵۰۰۰ نفر افزایش می‌دهد. سقف قبولی سالانه پذیرش پناهنده در دولت ترامپ ۱۵ هزار نفر بود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
چطور والدین جرأت همچین کاری رو دارن؟
آخرین اخبار