معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: با توجه به گسترش ویروس کرونا در کردستان تمامی مشاغل سطح ۲، ۳ و ۴ به مدت دو هفته تعطیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدابراهیم زارعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: تصمیماتی که در این جلسه گرفته می‌شود، نمی‌تواند مغایر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا باشد و از این رو نمی‌توان به هیچ‌عنوان تمام شهر را به مدت یک هفته تعطیل و یا قرنطینه عمومی اعلام کرد.

او افزود: در حال حاضر سه شهر بانه، مریوان، دهگلان و کامیاران در وضعیت نارنجی قرار دارند و وضعیت شهر‌های سنندج، قروه، سقز، بیجار و دیواندره قرمز است و شیوه‌نامه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا باید در این شهر‌ها اجرایی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: با توجه به گسترش ویروس کرونا در سطح استان و قرمز شدن بیشتر شهر‌های کردستان تمامی مشاغل سطح ۲، ۳ و ۴ به مدت دو هفته تعطیل می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ادامه داد: باید تمامی تالار‌های عروسی تعطیل شوند و از برگزاری مراسم تحریم در اماکن عمومی و خصوصی در شهر‌ها جلوگیری کرد.
زارعی یادآور شد: هیچ برنامه و تجمعی نباید در طول این مدت برگزار شود و با هرگونه تخلفی باید برخورد شود چرا که با برگزاری تنها یک مراسم عروسی حدود ۱۰۰ نفر به کرونا مبتلا می‌شوند.
او بیان کرد: از فرمانداران انتظار داریم با توجه به هوشمند شدن مصوبات ستاد ملی کرونا تمام دستورالعمل‌ها را رعایت کنند و با تفسیر، برنامه‌های شهرستانی را پیش نبرند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: امروز که با این بحران مواجه هستیم تمام دستگاه‌های عضو ستاد باید پای کار بیایند و نظاره‌گر دیگر دستگاه‌ها نباشند.
زارعی اظهار کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی نیز باید دوباره از سرگرفته شود تا بتوان در زمینه پیشگیری و شناسایی بیماران همچون دوره گذشته موفق عمل کرد.
او افزود: متاسفانه می‌بینیم بسیاری از مردم دیگر ماسک نمی‌زنند و باید این فرهنگ‌سازی را دوباره بین شهروندان ایجاد کرد تا بخشی از مشکلات شیوع ویروس رفع شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ادامه داد: محدودیت تردد مسافران از مرز‌های کردستان نیز به مدت ۲ هفته دیگر تمدید شد و از این رو از ورود مسافران جلوگیری می‌شود.
زارعی یادآور شد: دستفروشان نیز مانند تمامی اصناف باید جمع‌آوری شوند و از فعالیت آن‌ها در ۲ هفته آینده جلوگیری شود.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۵

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.