خالی بودن ۲۷ درصد ظرفیت تولید مرغ در خراسان جنوبی

واحد‌های فعال پرورش مرغ در خراسان جنوبی سالانه ظرفیت ۴۵ میلیون قطعه جوجه ریزی دارند که هم اکنون ۳۳ میلیون قطعه جوجه ریزی در آن انجام می‌شود.

بخشی معاونت سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: بیش از هزار واحد پرورش انواع ماکیان از جمله جوجه گوشتی، مرغ تخمگذار و پولت ، کبک، بلدرچین، شتر مرغ و... در خراسان جنوبی وجود دارد.

او افزود: بیش از ۷۰ درصد این واحد‌ها در تولید مرغ گوشتی فعالیت دارند و سالانه نزدیک به ۳۳ میلیون قطعه جوجه ریزی گوشتی در آن‌ها انجام می شود.

بخشی بیان کرد: اگر همه واحدها فعال شوند سالانه شاهد بیش از ۴۵ میلیون قطعه جوجه ریزی خواهیم بود که در تامین گوشت مرغ استان و بازار‌های خارج استان تاثیر به سزایی خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


معاونت سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی عنوان کرد: نبود نقدینگی کافی، بازار پر تلاطم نهاده ها، واز طرفی سودایی واسطه گری باعث شده که از ۱۰۰ درصد ظرفیت و توان تولید و پرورش استفاده نشود.

او در پایان گفت: امید است در سالی که توسط مقام معظم رهبری به سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده، تولید کنندکان به سمت تولیدگام بردارند و دستگاه‌های مرتبط در امر تولید نسبت به انجام پشتیبانی و برداشتن موانع تولید قدم‌های موثر و کاربردی برداشته شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.