کارشناس مرکزپیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: امروز کاهش دما در شمال غرب و وزش باد و گردوخاک در شرق استان کرمان پیش بینی می‌شود.

مریم سلاجقه، کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اعلام اینکه امروز کاهش دما در شمال غرب و  وزش باد و خیزش گردوخاک در شرق پدیده غالب است، گفت: کاهش دما تا صبح روز چهارشنبه در استان ادامه دارد و کشاورزان هوشیار باشند.

او با اعلام اینکه احتمال خسارت سرمازدگی به محصولات باغی و زراعی دور از انتظار نیست، بیان کرد: تمهیدات لازم را برای جلوگیری از سرمازدگی (تولید دود، بخاری باغی، آبیاری سطحی، روش‌های مولد مه و باد و غیره) انجام شود.

سلاجقه افزود: محافظت از کندو‌های زنبور عسل در برابر وزش باد و سرمازدگی و تنظیم دما در سالن‌های پرورشی و گلخانه‌ها توصیه می‌شود.

او بیان داشت: در حالی که مردم عنبرآباد، طی ۲۴ ساعت گذشته با ۳۵ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین روز را در استان پشت سر گذاشته اند، شهربابک و لاله زار با دمای ۳ درجه سانتیگراد زیر صفر، خنک‌ترین مناطق استان بوده اند.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان، حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۲ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار