کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: از فردا در استان کرمان کاهش دما پیش بینی می‌شود.

مریم سلاجقه کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اعلام اینکه از اواخر وقت روز یک‌شنبه ۱۵ فروردین تا قبل از ظهر روز سه شنبه ۱۷ فروردین کاهش دما، استان کرمان را فرا می‌گیرد، گفت: بیشترین مناطقی که تحت تاثیر این پدیده خواهد بود، شمال و غرب استان به ویژه شهرستان‌های کرمان، انار، راور، بردسیر، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهر بابک و شهر صفاییه و دشت خاک است.

سلاجقه با اعلام اینکه کاهش دمای کمینه و احتمال خسارت سرمازدگی به محصولات باغی و زراعی دور از انتظار نیست، تصریح کرد: باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی (تولید دود، بخاری باغی، آبیاری سطحی، روش‌های مولد مه و باد و ...) انجام شود.

او افزود: محافظت از کندو‌های زنبور عسل در برابر وزش باد و سرمازدگی، تنظیم دما در سالن‌های پرورشی و گلخانه‌ها توصیه می‌شود.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: در حالی که مردم منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با ۴۰ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین روز را در استان پشت سر گذاشته اند، لاله زار با دمای ۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه استان به ثبت رسیده است.

سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۴ درجه سانتیگراد اعلام کرد و افزود: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات به ۲۸ درجه سانتیگراد می‌رسد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار