فراهم شدن شرایط نام‌نویسی انتخابات شوراهای روستایی در لارستان

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان، گفت: تمهیدات و زیرساخت های لازم برای ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای روستایی در لارستان فراهم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،جلیل حسنی معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان، بیان کرد: شهر لارستان با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر، دارای هفت شهر و ۱۷۹ روستای دارای سکنه و دهیاری است که ۵۵ درصد جمعیت این شهرستان در بخش مرکزی ساکن هستند.

او، بیان کرد: بر اساس آخرین سرشماری عشایر کوچنده ، تعداد خانوارهای عشایر این شهرستان نیز ۲ هزار و ۷۹ خانوار در قالب ۱۰ هزار و ۱۷ نفر جمعیت اعلام شده است.

حسنی، با اشاره به اینکه ثبت نام از داوطلبان از ساعت ۸ صبح دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ عصر روز یکشنبه ۲۲ فروردین  به مدت هفت روز ادامه دارد، تصریح کرد: داوطلبان عضویت در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی روستایی و عشایری می‌توانند به چهار روش اقدام به نام نویسی کنند.

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان، ادامه داد: نخستین روش ثبت نام از طریق برنامه تلفن همراه (دانلود برنامه ثبت نام از تارنمای وزارت کشور به نشانی entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سر شماره (v.Keshvar) است.

او، افزود: روش سوم برای عضویت و نام نویسی در انتخابات شوراهای اسلامی روستاها و تیره های عشایری نیز مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاها و دریافت رسید چاپی ممهور به مهر آن دفتر با دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سر شماره (v.Keshvar) است.

حسنی، اضافه کرد: در روش چهارم از طریق مراجعه حضوری به بخشداری ها در مهلت قانونی اعلام شده داوطلبان باید رسید ثبت نام نهایی خود را نیز دریافت کنند.

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان، تاکید کرد: ارائه اصل گواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، اصل شناسنامه عکس دار و تصویر تمامی صفحات آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم و تصویر آن برای داوطلبان مرد الزامی است.

او، گفت: یک قطعه عکس ۴ × ۳ جدید، داشتن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا دویست خانوار، اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر دیپلم برای شورای روستاهای بالای دویست خانوار، اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری (جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه برای برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر از جمله مدارک قابل ارائه برای داوطلبان است.

حسنی، بیان کرد: با استناد به ماده ۳۰ قانون انتخابات، داوطلبان هنگام ثبت نام باید دارای تابعیت کشور ایران، حداقل  ۲۵ سال سن ، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه و ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باشند.

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان، تصریح کرد:کسانی که سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی شورا را دارا باشند به شرطی در همان حوزه انتخابیه نامزد می شوند که از شرط مدرک تحصیلی معاف باشند، داشتن سلامت جسمانی در حد برخورداری از نعمت شنوایی و گویایی و سلامت روانی، حسب مورد با گواهی پزشکی قانونی، اقلیت‌های شناخته شده در قانون اساسی به جای اسلام باید به اصول دین خود اعتقاد و التزام عملی داشته باشند و اعضای شوراها  نیز باید در محدوده بخش حوزه انتخابیه خود سکونت داشته باشند.

او، ادامه داد: در صورت تغییر محل سکونت  هر یک از اعضای شورا در محدوده حوزه انتخابیه خود موجب سلب عضویت آنان در شورا می شود.

حسنی، افزود: با توجه به شرایط موجود افزایش روزافزون مبتلایان و موج شدید کرونا در منطقه و برای حفظ سلامتی و جلوگیری از شیوع این ویروس مرگبار، از داوطلبان درخواست کرد در مناطق و روستاهایی که زیرساخت های ارتباطی و اینترنت فراهم است   ثبت نام خود را به صورت غیرحضوری انجام دهند.

در نخستین مرحله از اجرای انتخابات ۱۴۰۰ و ثبت نام داوطلبان ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، ۱۶۸ نفر در شهرستان لارستان نام نویسی کردند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه امسال برگزار می شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.