کمیته صیانت از اراضی ملی و دولتی در فارس با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس و اداره کل راه و شهرسازی راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسماعیل اکبری معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس در افتتاح دفتر کمیته صیانت از اراضی ملی و دولتی در فارس، هدف از تشکیل این کمیته را بریدن دست افراد سودجویی که به زمین‌های بیت المال چشم طمع دوخته اند دانست و گفت: با توجه به اهمیت اقدامات بین بخشی دستگاه‌های متولی اراضی ملی، دولتی و زراعی و پیشگیری از جرائم و تخلفات مربوطه و حفاظت از این عرصه ها، طرح کانون مردمی صیانت از زیست بوم طبیعی استان فارس برای اولین بار در کشور با تعامل تعدادی از ادارات کل استان فارس و همچنین نهاد‌های مردمی همکار با دادگستری ایجاد و اجرایی شده است.

او، بیان کرد: برای مبارزه با این پدیده باید اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل منابع طبیعی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، شهرداری، محیط زیست و امور اراضی به صورت هماهنگ، جلوی سوء استفاده‌های زمین خواران و سودجویان را بگیرند که به همین منظور نیز این کمیته تشکیل داده شده تا بتوان خلاء‌های موجود در این زمینه را پر کرد.

اکبری، تصریح کرد: زمین و اراضی  تنها یک نگاه کشاورزی نیست و به دلیل مسائل اقتصادی و سرمایه گذاری، افراد سودجو و طماع را به سمت خود کشیده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس، ادامه داد: سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضائیه (سجام) نیز ظرفیت دیگری است که با تهیه نرم افزار و دسترسی به افراد همکار در طرح شامل نهاد‌های مردمی، فرمانداران، بخشداران، دهیاران، اعضای شورای اسلامی شهر و روستا و شورا یاران  تمام گزارشات  این حوزه  را دریافت و در پی آن اقدامات مربوطه انجام می شود.

 در ادامه جلسه، مراسم معارفه  بهزاد شاکر نیا، به عنوان رئیس کمیته صیانت از اراضی ملی و دولتی برگزار شد.

شاکر نیا در این جلسه گفت: فرصت خدمت محدود است و زودگذر، در زمینه برقراری عدالت و حفظ حقوق بیت المال تمام تلاش خود را به کار خواهم گرفت.

او، بیان کرد: اهداف تشکیل این کمیته اهداف بسیار ارزشمندی است و همه دست در دست یکدیگر باید برای تحقق این اهداف با تمام توان و نیرو به پیش رویم.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: دادگستری ، اراضی ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار