مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: طی پارسال هزار و ۵۵۰ کلاس درس، مجهز به سیستم استاندارد سرمایشی و گرمایشی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید محمد واعظی نژاد، مدیر کل نوسازی مدارس در دیدار با جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه پروژه‌های فعال و نیمه تمام این اداره‌کل همگی از سال ۹۸ فعال شده‌اند و در دست اجرا است، گفت: مهرماه امسال، انقلابی در تحویل مدارس خواهیم داشت.

او ضمن قدردانی از حمایت‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در تخصیص اعتبارات، با اشاره به اینکه ۱۴۰۰ کلاس درس باقیمانده تا کلیه بخاری‌های نفتی از سراسر استان جمع شوند، ابراز امیدواری کرد: در سال ۱۴۰۰، جشن حذف بخاری‌های نفتی و استاندارد سازی کلاس‌های درس سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی استاندارد را خواهیم گرفت.

واعظی نژاد با اعلام اینکه رشد بسیار خوبی در جذب مشارکت خیران داشتیم، تصریح کرد: بایستی پیگیری کنیم تا در کنار این رشد، جذب تعهدات خیران صددرصد محقق شوند تا بتوانیم با تزریق سهم دولت، مدارس خیرساز را که شروع کرده ایم به پایان برسانیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با اشاره به اینکه پارسال، هزا رو ۵۵۰ کلاس درس مجهز به سیستم استاندارد سرمایشی و گرمایشی شده اند، بیان داشت: طراحی مدارس جدید با رویکرد توسعه هنرستان‌ها و مهارت آموزی در اولویت برنامه‌های اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان در سال جدید است.

او همچنین از بازدید خود از روند پیشرفت پروژه حیات طیبه شهر کرمان سخن به میان آورد و گفت: این مجتمع یکی از بزرگ ترین پروژه‌های نوسازی مدارس در جنوب شرق کشور است.

واعظی نژاد افزود: این پروژه با زیربنای ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع با تعداد ۴۰ کلاس درس، سالن ورزشی، زمین‌ چمن‌ مصنوعی، آمفی تئاتر، کارگاه و آزمایشگاه با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در حال احداث است.

او با اشاره به تاکید رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بر پرهیز از ساخت مدارس کوچک و پرهزینه، افزود: در مدارس کوچک با چند کلاس نمی‌توان تمام سرویس‌های لازم، مانند کتابخانه، آزمایشگاه را داشت؛ اما با حرکت به سمت ساخت مجتمع آموزشی، می‌توان تمام خدمات را به دانش‌آموزان ارائه کرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: بر این اساس جهت گیری آموزش و پرورش به سمت ساخت مجتمع‌های آموزشی سوق داده شده که از آن‌ها، تحت عنوان حیات طیبه نام برده می‌شود. این مجتمع‌های آموزشی، دانش‌آموزان پیش‌دبستانی تا آخر متوسطه دوم را شامل می‌شوند.

انتهای پیام/  م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار