کارشناس مسئول آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت مهاباد گفت: جوانان می‌توانند تاثیر مثبتی در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا داشته ‌باشند.

مریم مرادی کارشناس مسئول آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: زنگ هشدار موج چهارم کرونا در حالی به صدا درآمده است که به گفته کارشناسان و مسئولان بهداشت و درمان کشور، تلفات این‌بار به‌دلیل شیوع ویروس نوع جهش‌یافته آن و درگیر شدن همه گروه‌های سنی می‌تواند بسیار سنگین و سهمگین‌تر از قبل باشد.

مرادی افزود: هرساله بدین مناسبت برنامه‌های اطلاع رسانی، مشاوره‌ای و ارائه خدمات سلامت برای گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال برگزار می‌شد. در شرایط کنونی با توجه به همه گیری کرونا، تمرکز تمامی برنامه‌ها  از پنجم الی پانزدهم فروردین ماه بر کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا با شعار " جوانان، پیشرو در کنترل بیماری کرونا " خواهد بود.

این مقام مسئول اذعان کرد: جوانان ثابت کرده اند که در عرصه‌های مختلف توانسته اند به خوبی نقش آفرینی کنند و نیز در زمان‌های بحران از جمله کنترل بیماری کرونا نقش مهمی در خانواده و جامعه ایفا نمایند.

او تصریح کرد: جوانان سرمایه‌های کشور جمهوی اسلامی ایران هستند، توان این را دارند که بحران‌ها و شرایط سخت را به خوبی مدیریت کنند و با نقش آفرینی به موقع در خانواده و اطرافیان، سفیران فرهنگ سازی در مبارزه با ویروس کرونا گردند و همچنین آن‌ها قادرند همسالان را به رعایت اقدامات پیشگیری و کنترل بیماری کرونا ترغیب کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.