معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از آغاز پیک چهارم کرونا در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صائینی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، با ابراز نگرانی از وضعیت کرونایی شهر زنجان، گفت: پیک چهارم کرونا در این استان آغاز شده است.

او با بیان اینکه در صورتی که با شدت و سرعت وارد عمل شویم، می‌توان این ویروس را کنترل کرد، افزود: در غیر اینصورت باید در انتظار فاجعه کرونایی بود.

صائینی  ادامه داد: طی یک هفته گذشته، با آغاز تعطیلات نوروزی و افزایش ترددها، ابتلا به این بیماری افزایش یافته و بروز پیک بعدی ویروس در استان زنجان فوق‌العاده غافلگیر کننده و خطرناک است.

او گفت: ویروس انگلیسی نیز در استان زنجان شیوع پیدا کرده به طوری که میزان گردش آن در شهرستان ماهنشان و طارم بین ۵۰ تا ۷۰ درصد، شهر‌های ابهر و خرمدره و سلطانیه ۵۰ درصد پیش بینی شده بود.

صائینی با بیان اینکه طی چند روز گذشته نمونه‌های موارد دریافتی مثبت ویروس، از افزایش شمار بستری‌ها و سرپایی در شهر زنجان حکایت دارد، افزود: آمار کلی بستری‌های استان نیز نشان می‌دهد اغلب مبتلایان استان به شهر زنجان اختصاص دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: هم اکنون تعداد بیماران مبتلا به کرونا ویروس بستری شده در مراکز درمانی زنجان از ۱۳۲ نفر به ۲۱۹ نفر رسیده  است.

او گفت: در مقایسه با پارسال گردش ویروس در شهر زنجان ۲۰ درصد برآورد شده بود، اما در حال حاضر به بیش از ۷۰ درصد رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان افزود: میزان رسوب بیماری کرونا در استان زنجان  بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ بود که این رقم به ۲۱۹ مورد در مدت یک هفته رسیده که در صورت ادامه این روند میزان بستری از ۱۳۰ بستری پیک سوم نیز افزایش می‌یابد که در صورت بروز این امر، دانشگاه علوم پزشکی تحمل ظرفیت آن را نخواهد داشت.

این وضعیت در استان زنجان در حالی اتفاق افتاده است که بنا به گفته مقامات نیروی انتظامی و ترافیکی استان زنجان در هفته گذشته ۵۰ درصدد تردد‌ها و پلاک خودرو‌های غیر بومی در زنجان متعلق به استان تهران در زنجان بوده است و همچنین با وجود برقراری و تغییر زمان منع تردد شبانه از ساعت ۹ به ساعت ۱۰ شب تردد‌ها بدون توجه به جریمه‌ها تا پاسی از شب در زنجان بدون هیچ گونه منعی وجود داشت.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.