معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر کشور گفت: بکارگیری تکنولوژی نوین و نیروی انسانی متخصص در جمعیت هلال احمر ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محراب شریفی سده معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر کشور در جلسه هیئت مدیره استان کرمان ضمن قدردانی از انسجام و تعامل بسیار خوب پرسنل این جمعیت، گفت: حفظ و ارتقای جایگاه جمعیت هلال احمر در سطح ملی و بین المللی از اهداف بسیار مهم این نهاد مردمی است.

او با اشاره به ارتباط و تعامل بسیار خوب جمعیت هلال احمر با مجلس، دولت و سایر ارگان‌ها و نهاد‌ها افزود: در سال گذشته اداره کل روابط عمومی جمعیت هلال احمر با اطلاع رسانی گسترده و ارتباط موثر با سایر خبرگزاری ها، اقدامات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر را به خوبی به همگان معرفی کرد و این مهم در جذب اعتماد آحاد جامعه بسیار تاثیرگذار است.

شریفی سده، بکارگیری تکنولوژی نوین و نیروی انسانی متخصص از موضوعات بسیار مهم هر نهادی عنوان کرد و بیان داشت: در حوزه معاونت توسعه منابع انسانی، حفظ شاکله جمعیت هلال احمر بسیار حائز اهمیت است که درصدد جذب نیروی علمی و فنی در سال جدید هستیم.

او با اشاره به اینکه آیین نامه استخدامی جمعیت هلال احمر به صورت مستقل در دستور کار قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: تولید محتوا، نیروی متخصص، کادرسازی خوب در سازمان‌های مختلف جمعیت هلال احمر از اهداف بسیار مهم است.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر کشور با اعلام اینکه شیوع کرونا و تحریم طی پارسال، باعث بوجود آمدن مشکلات فراوانی برای جمعیت هلال احمر شد، بیان داشت: طی پارسال، ۵۰ دستگاه خودروی نجات ساخت ایران با هدف حمایت از تولید داخلی خریداری و در اختیار استان‌ها قرار گرفت.

شریفی سده با اشاره به خریداری هلی کوپتر از کشور روسیه، گفت: درصدد تامین و خریداری ۹۰۰ خوردوی آمبولانس برای استان‌ها هستیم.

او به تقویت انبار‌های امدادونجات، اشاره کرد و افزود: طی پارسال، قریب به ۴۰ هزار چادر خریداری و در انبار‌های امدادونجات توزیع شد و همچنین امسال نیز به این تعداد اضافه خواهد شد.

شریفی سده با بیان اینکه سایر اقلام ضروری مانند پتو، موکت و وسایل گرمایشی نیز خریداری و توزیع شده است، تصریح کرد: اکنون وضعیت انبار‌های امدادونجات باتوجه به کمبود بودجه و اعتبارات در وضعیت قابل قبولی است.

او در خصوص اقدامات کاربردی و موثر موقوفات جمعیت هلال احمر گفت: در حوزه تدارکات پزشکی نیز تحولات بسیار خوبی صورت گرفته است.

فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در این جلسه با اشاره به تقارن نداشتن نیروی پرسنل ورودی و خروجی گفت: با توجه به بازنشستگی طیف گسترده‌ای از پرسنل جمعیت هلال احمر استان کرمان در سال‌های آتی با کمبود نیروی انسانی روبرو خواهیم شد.

او با اعلام اینکه استان کرمان ۱۱ درصد از وسعت کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: در طی سه سال گذشته، مراکز مختلف معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی توسعه، بهبود و به روز رسانی شده است، اما با کسر ۵ درصد ذخیره احتیاطی از منابع درآمد مراکز درمانی و داروخانه‌ها در استان دچار مشکل شده ایم.

فلاح بابیان اینکه فعالیت‌های حوزه امدادونجات و آموزش‌های همگانی معرف جمعیت هلال احمر است، تصریح کرد: تکمیل و تجهیز بخش‌های مختلف مرکز کشوری آموزش‌های تخصصی کرمان مکان بسیار مناسبی برای جمعیت هلال احمر در برگزاری دوره‌های متعدد و تخصصی ملی و بین المللی خواهد شد.

او بیان داشت: جمعیت هلال احمر کرمان بیشترین تعامل و همکاری با بنگاه‌های اقتصادی استان در سطح کشور را داراست و این درحالی است که از چهار سال گذشته تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان از کمک‌های مالی این بنگاه‌ها در اجرای برنامه‌های مختلف امدادی، بشردوستانه و عام المنفعه هزینه شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.