وجود ۱۸ مرکز درمانی و توانبخشیِ هلال احمر در کرمان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: جمعیت هلال احمر کرمان ۱۸ مرکز درمانی و توانبخشی در همه مناطق استان از جمله مناطق محروم دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان امروز در جلسه شورای معاونان هلال احمر کرمان با اعلام اینکه استان کرمان در حوزه‌ی امدادونجات، ۹۰۰ حادثه در طول یک سال گذشته و ۲۸۶ زلزله بالای ۳ ریشتر را داشته است، گفت: با توجه به پهناور بودن این استان و داشتن حوادث مختلف، رتبه اول زلزله و رتبه سوم حوادث مربوط به این استان بوده و در بخش ارائه خدمات هم رتبه اول اسکان اضطراری را به خود اختصاص داده است.

او افزود: جمعیت هلال‌احمر کرمان، ۱۸ مرکز درمانی و توانبخشی در همه مناطق استان از جمله مناطق محروم دارد که در طول یک سال گذشته به ۳۰۰ هزار نفر، خدمات درمانی و داروخانه‌ای ارائه کرده است، همچنین روزانه ۸۰۲ نفر و ماهانه ۲۴ هزار نفر از خدمات این مراکز بهره‌مند شده‌اند.

فلاح تصریح کرد: در بخش داوطلبان هم اقدامات بسیار زیادی در استان کرمان انجام شده و همچنین آورده سازمان داوطلبان هلال‌احمر کرمان در ۳ سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

او گفت: یکی از مباحث مهم دیگر، خانه‌های هلال و افزایش آن‌ها است که در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰ خانه هلال در کرمان راه‌اندازی شده که اولین خانه هلال ورزشکاران و خانه هلال هنرمندان هم در استان کرمان تاسیس شده است.

فلاح افزود: در حوزه آموزش نیز بزرگترین مرکز آموزش تخصصی در کرمان است، به تازگی هم دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی استان کرمان به هلال احمر واگذار شده است.

او بیان داشت: جوانان هلال‌احمر کرمان هم در طرح‌های ملی مخصوصا طرح‌های مربوط به مبارزه با کرونا نقش موثر و فعالی داشته و دارند، اکنون نیز ۹۱۴ کانون در حوزه جوانان تشکیل شده و این جوانان ۱۹ رتبه کشوری را کسب کرده اند.

فلاح تصریح کرد: ۶۰۰ عضو جوان این جمعیت در تشییع پیکر سردار دل‌ها حضور داشته اند.

استاک، مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی هلال احمر نیز در این نشست با قدردانی از خدمات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: تیم خوب مدیریتی و قوی در استان کرمان فعالیت می‌کند که گزارش عملکرد این استان حاکی از این موضوع است.

او با تاکید بر اهمیت و جایگاه روابط عمومی و توجه به افکار عمومی از منظر‌های متفاوت افزود: در زلزله سی سخت سریعترین امدادرسانی انجام شد و کمتراز یک ساعت اول جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله زده حضور یافت.

استاک، نداشتن جامعه تاب آور را سبب بروز بسیاری از مشکلات در حوادث برشمرد.

او تأکید کرد: باید پیش از بحران، کار‌ها به درستی انجام شود تا در حین بحران، راحت‌تر و سریع‌تر حوادث مدیریت شود.

استاک، تصریح کرد: خانه‌های هلال مهم‌ترین ظرفیت جمعیت در رسیدن به جامعه تاب آور است.

حجت الاسلام مجید سجادی مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در هلال احمر کرمان هم در این جلسه با بیان اینکه روابط عمومی تاثیر ویژه‌ای در جامعه دارد، گفت: با توجه به اینکه وضعیت کرونا در کشور شدیدتر شده، به طبع احسان و کار‌های خیریه هلال احمر هم افزایش یافته است که ضرورت دارد در فضای مجازی و رسانه‌ها گزارش خوبی از این کمک‌ها ارائه شود.

میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز گفت: خدمات و اقدامات موثر جمعیت هلال‌احمر کرمان در سطح استان همراه با هم افزایی میان دستگاه‌ها برای گردش چرخه‌ی خدمت رسان و برطرف کردن دغدغه‌های مردم بسیار با ارزش است، خدماتی که این جمعیت با عشق به مردم می‌دهد جای تقدیر و قدردانی دارد.

او افزود: راه اندازی خانه‌های هلال در ادارات ورزشی شهرستان‌ها از جمله اقداماتی است که موجب افزایش هم‌افزایی میان دستگاه‌ها می‌شود، همچنین حضور همیشگی جمعیت هلال‌احمر در برنامه‌های ورزشی کرمان بسیار موثر و مفید بوده است.

پاریزی تصریح کرد: به طور کلی کار جمعیت هلال‌احمر با توجه به وسعت استان که به نوعی پهناورترین استان کشور هم به حساب می‌آید، قطعا از سایر استان‌ها بیشتر است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار