مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از افتتاح و راه اندازی بانک امانات پزشکی هلال احمر خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، گفت: بانک امانات پزشکی با دارا بودن ۱۷ قلم از تجهیزات پزشکی مربوط به بیماری‌های تنفسی، ریوی، حرکتی  به ارزش ریالی بیش از ۲ میلیارد تومان  راه اندازی شد.

او افزود: این بانک پزشکی به منظور تحقق اهداف بشردوستانه و برای یاری رساندن به بیماران نیازمند جامعه و ترویج فرهنگ وقف و بهره گیری از ظرفیت‌های خیرین و واقفان توسط سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر طراحی شده است.

او بیان کرد: انعقاد تفاهم نامه فی مابین جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص "فراخوان توسعه بانک امانات تجهیزات پزشکی" یکی از راهکار‌های ارتقاء سهم وقف در خدمت اقشار نیازمند جامعه است.

فلاح گفت: ترویج فرهنگ وقف و امور خیریه بین اقشار جامعه، ساماندهی و ارتقاء سطح مشارکت داوطلبان، خیرین و واقفین در خصوص وقف و امور خیریه، ایجاد فرصتی مناسب جهت شناسایی و جذب حداکثری واقفین از اهداف راه اندازی بانک امانات پزشکی است.

او با اشاره به اینکه جذب تجهیزات و کالای پزشکی به نفع بیماران نیازمند از دیگر اهداف این طرح ملی است، عنوان کرد: اکنون بانک امانات پزشکی جمعیت هلال احمر استان کرمان دارای ۱۷ قلم و به تعداد ۲۴۳ عدد از اقلام مربوط به بیماری‌های تنفسی و ریوی و ۲۰ عدد از تجهیزات کمکی از قبیل (ویلچر، واکر و عصا) و همچنین ۱۵ عدد تخت و تشک مواج و ۲ عدد ساکشن خانگی افتتاح شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار