سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۱۰۷ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عصمت حیدری بیان کرد: تعداد ۱۰۷ نفر از ساکنان این شهرستان تاکنون براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند و اکنون ۱۵ نفر در بخش کرونایی شهرستان بستری هستند.

او ادامه داد: به منظور شناسایی زودهنگام و انجام مراقبت‌های بهداشتی و درمانی فوری برای بیماران برای کاهش موارد بستری در بیمارستان و همچنین مرگ و میر ناشی از کرونا از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون ۹ هزار و ۸۰۰ تست شامل تست pcr و تست سریع گرفته شده و دو هزار و ۳۳۴ بیمار شناسایی شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در گناوه، افزود: همزمان با آغاز طرح سردار شهید سلیمانی در کشور، در شهرستان گناوه نیز این طرح از ۱۷ آذر ۹۹ با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس برای کاهش موارد بستری و مرگ ومیر در قالب سه تیم مراقبت، نظارت و تیم حمایت اجرا شد.


بیشتر بخوانید


حیدری عنوان کرد: همچنین بعد از شناسایی۶ هزار و ۹۸۸ نفر که با این بیماران در تماس بوده‌اند، از ۶ هزار و ۸۸ نفر از ایشان تست سریع گرفته شد که تعداد دو هزار و ۱۰۰ تست در منزل گرفته شد و ۵۷۴ بیمار مثبت جدید شناسایی شدند.

او گفت: در طرح سردار شهید سلیمانی دو گروه مراقبت در منزل شامل ۲ پزشک و ۲ پرستار مشغول به فعالیت هستند که تا کنون ۳۲۸ بیمار کرونایی را در منزل رایگان معاینه کرده‌اند و ۳۲ نفر از این بیماران را برای بستری به بیمارستان ارجاع داده اند. 

سرپرست شبکه بهداشت گناوه ادامه داد: ۲۰ تیم نظارت شامل ۸۴ بسیجی فعال و ۲۰ نفر کارشناس بهداشت محیط و بهورز بیش از ۶ هزار و  ۷۷ بازدید از اصناف مختلف انجام داده‌اند و در نهایت هزار و ۳۶۵ اخطاریه صادر و ۴۷ واحد صنفی پلمب شده است.

حیدری با اشاره به اینکه هفت مرکز خدمات جامع سلامت در تعطیلات نوروزی فعال هستند، افزود: همچنین در طرح بسیج سلامت نوروزی که از ۲۵ اسفند شروع شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد، به طور مستمر از واحدهای صنفی به ویژه صنوف حساس مانند مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید می‌شود.

او بیان کرد: در اين چند روز حدود ۴۰۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته جمع آوری و معدوم شد، به علاوه ۱۶ واحد صنفی نیز که اجازه فعالیت در رنگ‌بندی نارنجی شهرستان را نداشتند به دلیل تخلف پلمب شدند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.