مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری جهرم به شهروندان توصیه کرد در صورت وقوع طوفان دو شاخه وسایل برقی را از پریز خارج کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هوشنگ عشایری مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری جهرم با اشاره به احتمال وقوع طوفان و وزش باد شدید و گزارشات سازمان هواشناسی ضمن هشدار، گفت: شهروندان تا حد مقدور در خانه بمانند، از تردد غیرضروری پرهیز و اجسام معلق مانند گلدان و اشیاء رهاشده در محوطه تراس و پشت بام را جمع‌آوری کنند.

او، بیان کرد: استفاده نکردن از موتورسیکلت و دوچرخه، عبور نکردن از کنار ساختمان‌های نیمه ساخته شده، تابلوهای مستقر در سطح شهر، تیرهای برق، کابل‌های فشار قوی و تجمع  نکردن در محدوده و محل وقوع حوادث احتمالی از دیگر توصیه‌ها برای روزهای طوفانی است.

عشایری، تصریح کرد: به شهروندان توصیه می شود در صورتی که در خانه هستند با حفظ  آرامش خود از شیشه پنجره‌ها فاصله بگیرند، چراغ قوه یا شمع در دسترس داشته باشند، مقداری آب ذخیره کنند و به دلیل احتمال قطع برق از آسانسور استفاده نکنند و  تمامی درها، دریچه‌ها و پنجره‌ها را بسته نگه دارند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری جهرم، ادامه داد: به شهروندانی که در معابر و فضای باز هستند نیز توصیه می‌ شود از  نزدیک شدن به حصارها، دیوارها، تابلوهای تبلیغاتی، بنرها، داربست‌های فلزی، کابل‌های برق و  توقف نداشتن در این مکان‌ها پرهیز کنند.

او، افزود: بهترین اقدام حضور در فضاهای سرپوشیده تا پایان طوفان استفاده از دستمال مرطوب برای تنفس راحت‌تر و جلوگیری از ورود گرد و غبار به دهان و بینی است.

عشایری، اضافه کرد: فاصله گرفتن از ساختمان‌هایی با نمای شیشه‌ای، پرهیز از رفتن به نقاط بلند و دوری از درختان هنگام وقوع صاعقه و رعد و برق، فاصله گرفتن از سیم‌های رها شده برق و  استفاده نکردن از پل‌های عابر پیاده در صورت تشدید طوفان از دیگر توصیه‌ها است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری جهرم،  اظهار کرد: به شهروندان مستقر در خودرو نیز توصیه می‌ شود  هنگام رانندگی در توفان از درختان و تیرهای برق فاصله بگیرند و داخل خودرو بمانند، رادیو را روشن نگه داشته، سرعت خودروی خود را به خصوص در بزرگراه‌ها کاهش داده با سرعت مطمئنه حرکت کنند و در صورت شدید بودن طوفان  خودرو را سمت راست خیابان و در جهت وزش باد متوقف نکنند.

او، تاکید کرد: برای حفظ تعادل فشار هوای داخل خودرو نیز شیشه پنجره را پایین کشیده، چراغ‌های مه‌شکن را روشن کرده، فاصله طولی و جانبی مطمئن را از سایر خودروها حفظ  کنند و  مراقب عابران پیاده باشند.

عشایری، گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم به شایعات و اطلاعات غیرموثق توجه نکنند و اخبار را فقط از طریق رسانه‌های معتبر دنبال کنند و در صورت هرگونه حادثه  به صورت شبانه روز با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز واقع شده است.

پیش از این رحیم آزادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی فارس مبنی بر وقوع رگبارهای پراکنده همراه با وزش باد شدید در  استان به شهروندان توصیه می‌شود در این زمینه آمادگی لازم را داشته باشند.

او، بیان کرد: به فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان نیز هشدارهای لازم برای آماده باش کامل داده شد که در صورت نیاز از امکاناتی که در اختیار دارند استفاده کنند.

آزادی، تصریح کرد: وزش باد شدید از اواخر چهارشنبه چهارم فروردین در مناطقی از استان آغاز شده و تا روز جمعه ششم فروردین  ادامه دارد که همراه با گرد و غبار بوده و هوا طی این روزها ناسالم است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس، ادامه داد: به شهروندان توصیه می‌شود با توجه به کاهش دید افقی و ناسالم بودن هوا از انجام سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

منبع: ایرنا 

انتهای پیام/ت

برچسب ها: هواشناسی ، وزش طوفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار