سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان از افزایش ۲۰ درصدی کشف جرائم در کرمان با تلاش شبانه روزی پلیس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ مهدی پورامینایی سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان در جمع روسای کلانتری های شهرستان کرمان ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدیدگفت: امنیت امروز شهر کرمان مدیون مجاهدت‌های شهدا و خدمت ایثارگرانه کارکنان نیروی انتظامی است و خدمت در لباس سبز نظام همچون مجاهدت در راه خداست.

 او افزود: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و مقابله با جرائم خصوصاً سرقت در سال ۱۳۹۹ با انجام صد‌ها طرح موفقیت آمیز و چندین مرحله عملیات پاکسازی مناطق آلوده تعداد ۳ هزار و ۹۱۰ نفر سارق دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ پورامینایی با اشاره به اینکه بیشترین سرقت‌های به وقوع پیوسته در حوزه اماکن خصوصی و عمومی بوده است، افزود: لازمه پیشگیری از وقوع سرقت‌ها این است که هم مردم و هم مسئولان اقدامات بازدارنده و مورد تایید پلیس را به صورت ویژه و جدی در دستور کار خود قرار دهند.

او به لزوم جذب مشارکت مردمی در حوزه نظم و امنیت اشاره و تاکید کرد: مشارکت اجتماعی مردم با پلیس در امور امنیتی دارای کارکرد‌های آشکار و پنهان فراوانی است که از جمله آن می‌توان به مواردی همچون افزایش نظم و انسجام اجتماعی، افزایش تعهد و اعتماد اجتماعی، قبول مسئولیت و افزایش امنیت اشاره کرد.

سرهنگ پورامینایی با بیان اینکه ۶۱ درصد از سرقت‌های به وقوع پیوسته در سال گذشته کشف شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۲۰ درصدی همراه بوده است، تصریح کرد: با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه پلیس در سال ۱۳۹۹، سرقت خودرو ۱۷ درصد، موتور سیکلت ۷ درصد، احشام ۲۱ درصد، به عنف ۶ درصد و مسلحانه ۳۰ درصد کاهش وقوع در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در پی داشته است.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان با بیان اینکه در سال گذشته ۳۱۸ هزار ۳۷۳ مورد تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ برقرار شده که در مقایسه با مدت مشابه با افزایش ۸ درصدی همراه بوده، تصریح کرد: با حضور فوریتی ماموران انتظامی تعداد هزارو ۸۶۹ سارق در حین سرقت دستگیر شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ پورامینایی با تاکید به اینکه عملکرد شهروندان در حوزه پیشگیری از جرائم خصوصاً سرقت بسیار موثر است گفت: می‌بایست با ارایه آموزش‌های گسترده به شهروندان گرامی هوشیاری افراد در جامعه را تا حد ممکن بالا برده و فرصت ارتکاب جرم خصوصاً سرقت را به حداقل ممکن برسانیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار