سلیمانی دشتکی وضعیت اقتصادی، اعتباری، رفع تحریم‌ها و گشایش‌های مالی کشور را در اجرای گام دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری موثر دانست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان با بیان اینکه اجرای گام دوم طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری استان به وضعیت اقتصادی، اعتباری، رفع تحریم‌ها و گشایش‌های مالی کشور بستگی دارد، گفت: طرح بزرگ ملی ۵۵۰ هزار هکتاری و موسوم به طرح مقام رهبری می‌تواند بخش کشاورزی استان و کشور را متحول کند.

او با بیان اینکه اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری چشم انداز خوبی برای توسعه استان ترسیم می‌کند، افزود: با تاکید‌های مقام معظم رهبری و رییس جمهوری مبنی بر اتمام هرچه سریع‌تر این طرح، گام دوم این طرح باید در پهنه‌ای به مساحت ۲۵۵ هزار هکتار به نتیجه برسد.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: برای آغاز گام دوم این طرح نشست‌هایی با وزیران نیرو، جهاد کشاورزی، رییس سازمان برنامه و بودجه و مدیریت صندوق توسعه ملی برای تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح برگزار شده و امیدواریم گشایش‌های برای تامین اعتبار مورد نیاز در سال آینده ایجاد شود که براساس برآورد‌ها، گام دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان به ۴۰هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

تسریع در توسعه باغ‌ها در مناطق شیب‌دار

استاندار خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان تصریح کرد: برنامه توسعه باغ‌ها در مناطق شیب‌دار با هدف ایجاد اشتغال و بهره گیری از ظرفیت‌های آب و خاک سال آینده سرعت می‌گیرد و با توجه به اینکه همچنان بخش کشاورزی استان ظرفیت‌های زیادی دارد که هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است، سرمایه گذاری در توسعه باغات، زراعت و دام می‌تواند موتور توسعه استان را روان‌تر کند.

نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره به اینکه استان در زمینه صنایع تکمیلی، تبدیلی و فرآوری کشاورزی ضعف‌های زیادی دارد، اظهار داشت: مهمترین اولویت ما جذب سرمایه گذاری جدید برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی است و اگربتوانیم بخش‌های صنایع و کشاورزی را با سرمایه گذاری‌های جدید و بهره گیری از نیرو‌های متخصص و توانمند بومی فعال کنیم روند توسعه استان شتاب می‌گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.