شرکت اپل در بروزرسانی جدیدش، کد‌های امنیتی جدیدی را برای حفظ امنیت کاربران خود ارائه می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اپل همراه با انتشار نسخه چهارم بتا و نسخه ۱۴.۵ برای توسعه دهندگان ، 9to5Mac کد جالبی را کشف کرده که نشان می‌دهد اپل ممکن است در آینده در حال کار روی ارائه بروزرسانی‌های امنیتی جدا از بارگیری سیستم عامل اصلی باشد.


بیشتر بخوانید


سیستم عامل جدید در همه گوشی‌ها قابل اجرا است

اغلب اوقات، کاربران آیفون یا iPad‌های قدیمی از ترس اینکه دستگاه هایشان کندتر نشوند، از بروزرسانی iOS جدید چشم پوشی می‌کنند، زیرا این بروزرسانی‌ها همیشه در جدیدترین دستگاه‌ها ارائه می‌شوند. اگرچه اپل اطمینان حاصل کرد که آیفون‌های مدل 6s و جدیدتر می‌توانند از iOS 14 استفاده کنند، اما دیده شده که این دستگاه‌ها هدف بروزرسانی‌ها نیستند و برخی از نسخه‌های پیشرفته نمی‌توانند عملکرد مدل‌های قدیمی را بهبود بخشند.

با این حال، بروزرسانی‌هایی که فقط روی بهبود امنیت متمرکز هستند، سبک است و هیچ تغییری در سیستم عامل تلفن کاربر ایجاد نمی‌کنند، بلکه فقط مشکلات موجود را وصله می‌کنند و ایمنی داده‌ها را به صورت آنلاین افزایش می‌دهند. به عنوان مثال، به روزرسانی ۱۴.۴.۱ به سادگی منتشر شد تا یک نقص امنیتی در WebKit (موتور مرورگر داخلی اپل برای Safari ایجاد شود) برطرف شود.

به روزرسانی های امنیتی اپل ممکن است در آینده به طور جداگانه ارائه شوند

با جداسازی وصله‌های امنیتی در iOS 14.5 به بعد، اپل می‌تواند اطمینان حاصل کند که مشتریان گذشته و مشتریان جدید می‌توانند از امنیت برابر در اکوسیستم اپل برخوردار باشند. اگر کد بتا iOS 14.5 که بیانگر تقسیم وصله‌های امنیتی است، به واقعیت تبدیل شود، اپل گام دیگری جلوتر از اندروید خواهد بود که به مدت ۴ سال پشتیبانی از سیستم عامل را در دستگاه‌های خود ارائه می‌دهد. MacOS قبلاً ویژگی مشابهی را برای جداسازی وصله امنیتی فراهم کرده که به کاربران امکان می‌دهد به روزرسانی‌های امنیتی را جدا از به روزرسانی‌های اصلی MacOS بارگیری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار