متخصص اعصاب و روان گفت: بسیاری از دعوا‌ها و تنش‌ها ناشی از فقدان مهارت ارتباط اجتماعی موثر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، امیررضا چمنی، متخصص اعصاب و روان گفت: برای برقراری ارتباط اجتماعی موثر و خوب باید پیام‌های ذهن را به خوبی به دیگران منتقل کنیم.

چمنی افزود: انسان ها برای انتقال خوب پیام‌های ذهنی باید گیرنده و فرستنده خوبی داشته باشند که پیام‌ها شفاف، واضح و خوب منتقل شوند.

او ادامه داد: بنابراین اگر انسان‌ها بخواهند ارتباط اجتماعی موثری داشته باشند باید حرف و پیام خود را به مخاطب منتقل کنند.

متخصص اعصاب و روان گفت: افراد برای اینکه پیام‌های ذهن خود را به خوبی منتقل کنند باید از کلمات سنجیده و محبت آمیز استفاده کنند.

او بیان کرد: بعضی از افراد به اشتباه در ارتباط‌های اجتماعی از حرف‌های نامربوط، تلخ، تحقیرآمیز و سرزنش استفاده می‌کنند همچنین افرادی نیز از کلماتی استفاده می‌کنند که پیام‌ها را به خوبی منتقل نمی‌کنند.

این متخصص تصریح کرد: هنگام برقراری ارتباط اجتماعی جنبه‌های غیرکلامی مانند آهنگ صدا، نحوه صحبت، پوشش، نحوه ایستادن و استفاده نکردن از کلمات امری مانند باید و نباید در انتقال مفاهیم و ارتباط موثر است.

چمنی گفت: افراد باید هنر خوب شنیدن نیز داشته باشند و هنگام شنیدن حرکت سر، توجه به همه جملات، قطع نکردن حرف دیگران و پیش داوری نکردن اهمیت دارد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.