جعفری گفت: اولویت ما در استان کردستان اقتصاد و توجه به فعالیت‌های اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و تجارت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در دهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان با تاکید بر اینکه حمایت از صادرکنندگان یکی از اولویت‌های مهم در کشور است قیمت ارز را یکی از معضلات ارزی و دلیل سخت گیری در بازگشت ارز صادراتی عنوان و ابراز امیدواری کرد مشکلات مربوط به پیمان سپاری ارزی در سال آینده برطرف شود.

او با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای بازگشایی بازارچه‌های موقت مرزی در شهرستان‌های مریوان، بانه و سروآباد، خاطرنشان کرد: تلاش همه مسؤلان استان این بوده که بازارچه‌های مرزی فعال باشد تا کولبری و تجارت مرزی را ساماندهی کنیم.

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به اینکه بازارچه‌های مرزی ارتباط مستقیمی با فعالیت اتاق بازرگانی دارند، گفت: مشکلات مربوط به فعالیت تجاری در این بازارچه‌ها برطرف شده و نخستین محموله هم از بازارچه خانم شیخان مریوان روز گذشته وارد کشور شده و امروز هم در مله خورد سروآباد این امر انجام می‌شود.

جعفری در این جلسه با یادآوری شرایط جنگ اقتصادی و کرونا، تاکید کرد: باید به دنبال ضوابط و قوانینی بگردیم که بیشترین کمک را به فعال نگهداشتن واحد‌های تولیدی می‌کنند.

او در ادامه به جایگاه مهم جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان اشاره و از تعامل اثربخش اعضای این شورا در راستای اجرای مصوبات تقدیر و تشکر کرد و افزود: اگر مصوبه‌ای اجرایی نشده باید عارضه یابی شود.

جعفری به تشکیل شورای گفتگوی دولت و انجمن‌های کارفرمایی و کارگری نیز اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش ما برقراری ارتباط حداکثری با بخش خصوصی است.

در پایان این نشست از ۷صادرکننده برتر استان تقدیر شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.