مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت:تاکنون ۲ هزار و ۱۰۴ واحد صنعتی در استان کردستان از گاز طبیعی بهره‌مند شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده ۲۷۰ واحد صنعتی این استان در سال آینده به شبکه سراسری گاز متصل می‌شود.

او افزود:با گازرسانی به این تعداد واحد صنعتی، سالانه سه میلیون مترمکعب در مصرف سوخت فسیلی صرفه‌جویی می‌شود.

فعله گری بیان کرد: براساس مصوبه شورای اقتصاد یک هزار و ۳۸۹ واحد تولیدی و صنعتی در استان شناسایی شده که به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه در سال جاری به ۱۴۴ واحد صنعتی گازرسانی شده است، افزود: تاکنون ۲ هزار و ۱۰۴ واحد صنعتی در استان از گاز طبیعی بهره‌مند شده است.

فعله‌گری به اجرای ۱۲ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در استان اشاره کرد و گفت: برای گازرسانی به هر واحد صنعتی تا سقف ۶ میلیارد ریال هزینه می‌شود و در واقع صاحبان صنایع بابت اتصال واحد صنعتی به شبکه سراسری گاز، هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

او با اشاره به اینکه تاکنون در قالب مصوبه شورای اقتصاد کار گازرسانی به ۶۷۰ واحد صنعتی انجام شده است، یادآور شد: تاکنون یک هزار و ۳۹۵ روستای کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شده است.

گفتنی است؛در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری، ۹۵ درصد جمعیت روستایی و ۵۶۰ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و اداری از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.