معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت با تمام ظرفیت از روند تحقق کشاورزی مدرن در کشور و به تبع آن در استان کردستان حمایت می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در آیین بهره‌برداری از ۹۲۳ هکتار آبیاری تحت فشار و مجتمع گلخانه‌ای صادق آباد کردستان که به صورت ویدئو کنفرانس در سنندج برگزار شد، گفت: کردستان با داشتن ظرفیت‌های فراوان بخش کشاورزی جزو مهمترین استان‌های کشور در این بخش است.

او با اشاره به اینکه جهت‌گیری کشاورزی مدرن در این استان به طور صحیح در حال پیشروی است، افزود: دولت با همه ظرفیت‌های خود از روند تحقق کشاورزی مدرن در اقصی نقاط کشور به ویژه استان‌های توانمندی همچون کردستان حمایت می‌کند.

معاون اول رییس جمهوری گفت: کار‌ها و اقدامات ارزشمندی در راستای توسعه کشاورزی و صرفه‌جویی در مصرف آب با اجرای طرح‌هایی همچون آبیاری تحت فشار انجام شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان نیز دراین آیین گفت: طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ بیش از ۱۵ هکتار گلخانه به سطح گلخانه‌های کردستان اضافه شده و تا پایان سال ۱۴۰۰ هم ۲۵ هکتار دیگر در این استان ایجاد می‌شود.

فرید سپری با اشاره به اینکه چهار میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال تسهیلات در بخش گلخانه استان پرداخت شده است، افزود: اعطای تسهیلات ارزان قیمت از عوامل موثر در توسعه استان در بخش‌های مختلف است.

او با بیان اینکه زیرساخت گلخانه صادق آباد دهگلان سال ۱۳۹۱ با ۲۵ میلیارد ریال اعتبار ایجاد شده است، گفت: این گلخانه در ۲۰ هکتار احداث شده که برای ایجاد آن ۴۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۲۱۰ میلیارد ریال هم آورده شخصی متقاضی به این طرح اختصاص پیدا کرده است.

گفتنی است؛در سفر یک روزه جهانگیری به کردستان؛ افتتاح پروژه‌های مسکن مهر، بهره‌برداری از پروژه آبیاری تحت فشار، آغاز عملیات احداث منطقه ویژه اقتصادی بانه، احداث عملیات اجرایی ساماندهی مرز باشماق مریوان، بهره برداری از ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار گلخانه، بهره برداری از ۱۴۶ کیلومتر راه روستایی، آغاز عملیات گازرسانی به ۱۰۰ روستا و ۱۵۰ واحد صنعتی، کشاورزی و آغاز عملیات اجرایی احداث ۲۰ زمین ورزشی روستایی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.