استاندار کردستان با بیان اینکه ۹۲ درصد آب تولیدی کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، گفت:سهم استان کردستان حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانى استاندارى کردستان؛ بهمن مرادنیا استاندار کردستان در جلسه‌ی شورای حفاظت از منابع آبی استان بر برگزاری جلسه در خصوص تخصیص آب استان به ریاست معاون اول رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: تمامی نیاز‌های آب استان در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و شرب توسط دستگاه‌های اجرایی ذیربط در اسرع وقت جمع‌بندی شود که در جلسه با دکتر جهانگیری ارایه گردد.

وی افزود: از طریق کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی پس از بررسی پیشنهادات و نیازمندی‌های اعتباری جهت تامین آب شرب شهرستان‌های قروه، دهگلان و بیجار داده شود که بزودی مشکل آب شرب این شهرستان‌ها تامین شود.
 
استاندار کردستان با انتقاد از اینکه کردستان با وجود منابع غنی در بهره‌مندی از آب در بخش‌های مختلف جز استان‌های کم برخوردار است، گفت: آب یکی از سرمایه‌های اصلی توسعه است و جا دارد در بحث تخصیص آب برای مصارف مختلف در استان وزارت نیرو با وسعت نظر عمل کند تا این ظرفیت از دست نرود.
 وی با اشاره به اینکه در برخی استان‌ها برای انتقال و مصرف آب در بخش کشاورزی هزاران کیلومتر خط انتقال ایجاد می‌شود، اما کشاورزان کردستانی در کنار سدها، مزارع خود را به صورت دیم کشت کنند، خاطرنشان کرد: ۹۲ درصد آب تولیدی کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، ولی سهم استان کردستان حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد بوده و نیز کردستان در بین استان‌ها در رده ۲۷ قرار دارد.
 
مرادنیا در پایان بازسازی قنات‌های آب در شهر‌های استان برای استفاده در آبیاری فضای سبز شهری ضروری دانست و تاکید کرد: با برنامه‌ریزی و احداث زیرساخت‌های لازم پساب‌های شهری نیز برای مصرف در بخش کشاورزی و صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/م

ضرورت بازسازی قنات‌های آب در شهر‌های استان کردستان

برچسب ها: بارش باران ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.