استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه در حال حاضر منع تردد در جاده‌های استان اعمال نمی‌شود، گفت : از مسافرین نوروزی می‌خواهیم امسال به کرمانشاه سفر نکنند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه به تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان کرمانشاه پرداخت و گفت : تاکنون سه موج این بیماری را پشت سرگذاشته ایم و این احتمال وجود دارد که گرفتار موج چهارم بیماری هم بشویم.

او گفت : هم اکنون هفت شهرستان استان به لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت آبی و هفت شهرستان هم در وضعیت زرد قرار دارند و در حال حاضر منع ترددی در استان داریم، البته این بدان معنا نیست که از موج چهارم این بیماری غفلت کنیم.

استاندار کرمانشاه افزود: اگرچه در حال حاضر هیچکدام از شهرستان‌های استان به لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت قرمز و نارنجی نیستند، اما هر لحظه ممکن است دچار این وضعیت شویم که در آن صورت محدودیت‌ها دوباره اعمال خواهد شد.

او با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروز، درخصوص شرایط کرمانشاه برای پذیرایی از مسافرین نوروزی افزود: باوجود اینکه هنوز در کرمانشاه محدودیتی نداریم، اما از مسافرینی که قصد دارند به کرمانشاه سفر کنند، می‌خواهیم که امسال به این استان سفر نداشته باشند.

بازوند ادامه داد: از خانواده‌هایی که فرزندان و اقوام آن‌ها در خارج از استان هستند نیز می‌خواهیم امسال به خاطر سلامتی خودشان از مسافرینشان بخواهند که سفری به کرمانشاه نداشته باشند و از طریق فضای مجازی در این ایام جویای احوال هم شوند و سفرهایشان را به بعد از شیوع بیماری کرونا موکول کنند.

او گفت: درحال حاضر برخی استان‌های همجوار ما با سیر صعودی بیماری مواجه اند و کرونا در کمین ما هم هست و اگر می‌خواهیم خسارت‌های کمتری را متحمل شویم، باید دستورالعمل های بهداشتی را بصورت جدی رعایت کنیم.

بازوند با توصیه به مردم در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: اکنون میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان حدود ۵۵ درصد است که باید افزایش پیدا کند.

استاندار کرمانشاه به تمهیدات اندیشیده شده در استان برای مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: برای مقابله با موج چهارم بیماری کرونا، ۱۵۰۰ تخت در استان تدارک دیده شده است.

او در خصوص شرایط مرز‌های کرمانشاه با کشور عراق که شیوع بیماری در آن درحال گسترش است ادامه داد: در استان با کشور عراق پنج مرز رسمی داریم که درحال حاضر منع تردد از هر دو طرف در این مرز‌ها اعمال شده است.

بازوند افزود: البته بحث صادرات به این کشور با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در حال انجام است و از رانندگان کامیون‌هایی که در این مسیر هستند، تست‌های سریع کرونا گرفته می‌شود.

 استاندار کرمانشاه گفت: طی ۱۳ ماه گذشته، علاوه بر ۶۱ جلسه ستاد ملی کرونا، ۴۵ جلسه هم در استان کرمانشاه برگزار شده که نشان می‌دهد در این مدت مسئولین استانی جمعا ۱۱۵ جلسه با موضوع کرونا داشته اند که در آن‌ها تصمیماتی برای مقابله با این بیماری اتخاد شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.