رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: هم اکنون به دلیل وجود مه در گردنه‌های مهاباد دید افقی به کمتر از ۵۰ متر رسیده است.

محسن خادمی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: تردد در گردنه‌های این شهرستان به دلیل وجود مه غلیظ و کولاک شدید بدون مه شکن ممکن نیست و دید افقی به کمتر از ۵۰ متر کاهش یافته است.

خادمی افزود: هم اکنون دید افقی در گردنه "قره‌بلاغ" در محور مهاباد-بوکان به طول چهار کیلومتر و در گردنه "جواله‌ره‌شان" و "زمزیران" در محور مهاباد-سردشت به طول هفت کیلومتر، کمتر از ۳۰ متر کاهش یافته است.

او ادامه داد: مه غلیظ دید افقی را در کمربندی دارلک مهاباد و در محور مهاباد- میاندوآب را نیز به کمتر از ۱۰۰ متر کاهش داده و رانندگان هنگام تردد باید با رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی در محور‌های مواصلاتی این شهرستان حرکت کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: رانندگان باید با توجه به کاهش دید افقی و کاهش دما در محور‌های مواصلاتی به‌ویژه در گردنه‌ها، از تردد غیرضروری خودداری کرده و قبل از سفر نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.